AFC: ایران به دنبال چهارمین صعود پیاپی به جام جهانی

AFC: ایران به دنبال چهارمین صعود پیاپی به جام جهانی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به شروع دور دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا پرداخته است.

به گزارش سادس، تیم‌های آسیایی گام دیگری به سوی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ عربستان بر خواهند داشت. دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا از پنجشنبه آینده شروع خواهد شد. 

این رویا برای ۱۰ تیمی که ماه گذشته به دور دوم مسابقات انتخابی در آسیا راه یافتند زنده است و آنها برای ادامه مسیر به ۲۶ کشور خواهند پیوست که رقابتشان را از این دور شروع می‌کنند. 

این ۳۶ تیم در ۹ گروه چهار تیمی قرار گرفته‌اند که به صورت رفت و برگشت با یکدیگر روبرو خواهند شد. ۹ تیم اول و تیم‌های دوم هر گروه به دور سوم انتخابی جام جهانی راه می‌یابند و جایگاه خود را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ عربستان قطعی خواهند کرد. 

۱۸ تیم باقی مانده در ۳ گروه شش تیمی قرار می‌گیرند و به صورت رفت و برگشت دیدار خواهند کرد و در نهایت دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند. (۶ تیم)

AFC: ایران به دنبال چهارمین صعود پیاپی به جام جهانی

شش تیم سوم و چهارم در دو گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند. تیم ها یک بار در زمینی بی‌طرف به مصاف یکدیگر خواهند رفت. برندگان هر گروه جواز حضور در جام جهانی را کسب می‌کنند (۲ تیم) و تیم دوم هر گروه به دور پنجم راه پیدا می‌کنند.

از ۴۸ تیمی که قرار است در بیست و سومین دوره جام جهانی فوتبال که به میزبانی مشترک کانادا، مکزیک و ایالات متحده برگزار می‌شود شرکت کنند، هشت و نیم سهمیه برای تیم‌های ملی کنفدراسیون فوتبال آسیا اختصاص داده شده است.

اولین بازی در دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در ورزشگاه ملبورن برگزار می‌شود، جایی که استرالیا به مصاف بنگلادش تیم ۱۸۳ رده بندی فیفا می‌رود. استرالیا شش بار به جام جهانی فوتبال راه یافته، از جمله پنج دوره متوالی اخیر.

ایران تیم بیست و یکم رده بندی فیفا به دنبال چهارمین صعود متوالی به جام جهانی و هفتمین صعود در مجموع است و هنگ کنگ تیم ۱۵۰ رده بندی فیفا اولین حریف آنها در گروه E است. هنگ کنگ که در دور اول بوتان را شکست داده به دنبال شگفتی است. تیم ملی ایران در هر ۶ دیدار قبلی برابر هنگ کنگ از جمله دو دیدار آخر در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ پیروز شده است. این دیدار قرار است ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود. 

اولین بازی تیم ملی ایران در راه جام جهانی ۲۰۲۶ پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. ایران در سال جاری دو دیدار در انتخابی جام جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *