حواشی انتخاباتی در یک قدمی دوومیدانی!

حواشی انتخاباتی در یک قدمی دوومیدانی!

انتخابات کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی در حالی برگزار خواهد شد که سرپرست فعلی فدراسیون هم قصد شرکت در انتخابات ریاست را دارد و ممکن است شرایط فعلی موجب بروز انتقاداتی به روند برگزاری انتخابات شود.

به گزارش سادس، فدراسیون دوومیدانی چند ماهی است که با سرپرست اداره می‌شود و افشین داوری از ۱۷ اردیبهشت ماه به عنوان سرپرست این فدراسیون کار خود را آغاز کرد.

هاشم صیامی، رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی در پی حواشی ایجاد شده در ماراتن شیراز از سمت خود استعفا داد و حمید سجادی، وزیر وقت ورزش در حکمی داوری را به عنوان سرپرست انتخاب کرد اما به دلیل نزدیکی بازی‌های آسیایی هانگژو منطقی بود که برگزاری انتخابات به بعد از بازی‌ها موکول شود.

با پایان بازی‌های آسیایی انتظار بر این است که وزارت ورزش و جوانان تا قبل از پایان سال تکلیف دوومیدانی را روشن و انتخابات فدراسیون را برگزار کند، چرا که المپیک ۲۰۲۴ پاریس مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و تعویق در برگزاری انتخابات ممکن است روند آماده سازی ورزشکاران را مختل کند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد انتخابات دوومیدانی، برگزاری انتخابات کمیسیون‌های فدراسیون است. داوری پیش از این در مورد تعیین وضعیت کمیسیون‌ها برای برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست به سادس گفته بود: “فدراسیون قبلا انتخابات کمیسیون‌ها را برگزار نکرده است. تلاش می کنیم تا وضعیت کمیسیون‌ها را با همان فرمتی که دوستان به هیات‌های استانی داده بودند، برگزار کنیم. قطعا تا هفته بعد انتخابات کمیسیون‌ها را انجام می‌دهیم و بعد از آن هر وقت وزارت ورزش دستور بدهد، برای ثبت نام و برگزاری مجمع اقدام می‌کنیم. “

اما انتخابات کمیسیون‌ها در حالی برگزار می‌شود که داوری هم طبق گفته خودش قصد شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون را دارد و این موضوع می‌تواند منجر به انتقادهایی در مورد سلامت انتخابات کمیسیون‌ها شود و در آینده فرایند انتخابات را هم دچار مشکل کند.

تجربه برخی از فدراسیون‌های ورزشی از جمله وزنه‌برداری نشان می‌دهد سرپرستی که قصد شرکت در انتخابات را دارد، بهتر است انتخابات کمیسیون‌ها و هیات‌های استانی را برگزار نکند تا حرف و حدیثی در مورد چیدمان مجمع انتخاباتی به سود یک کاندیدا مطرح نشود.

زمانی که انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد تعدادی از کاندیداها اعتراض داشتند که چرا سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون و همچنین یکی از کاندیداهای ریاست، انتخابات کمیسیون‌ها را برگزار کرده است. از طرفی برخی از فدراسیون‌ها هم به خاطر مسائل انتخاباتی دچار مشکلاتی شده‌اند و وضعیت‌شان هنوز مشخص نیست.

به این ترتیب بهتر است کسی انتخابات کمیسیون‌های دوومیدانی را برگزار کند که قصد ورود به انتخابات و کاندیداتوری را ندارد تا در آینده اعتراض و شائبه‌ای در مورد سلامت انتخابات مطرح نشود و حاشیه‌ای برای این رشته پایه که در سال‌های اخیر وضعیت مطلوبی نداشته، به وجود نیاید.

داوری اگر می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، بهتر است از سمت خود استعفا بدهد تا انتخابات کمیسیون‌ها و سایر امور مربوط به انتخابات توسط افراد دیگری برگزار شود که ذی‌نفع نباشند.

 دوومیدانی سال مهمی را پیش رو دارد و در حال حاضر ۶ ورزشکار این رشته شانس کسب سهمیه المپیک پاریس را از طریق رنکینگ دارند اما باید به مسابقات مختلف اعزام شوند تا امتیازهای بیشتری بگیرند. چنین شرایط حساسی لزوم تعیین تکلیف ریاست فدراسیون و نظارت بر سلامت کلیه مراحل برگزاری انتخابات برای دوری از حواشی را بیش از پیش مطرح می‌کند.

 انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *