کشف سه لاشه کل و قوچ از گروه پنج نفره شکارچیان "پرور"

سادس/سمنان جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری تیم پنج نفره شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده پرور که در رویارویی با پلیس قصد متواری شدن داشتند، خبر داد.

سرهنگ سید علی میراحمدی شامگاه گذشته نوزدهم آبان بااعلام این خبر اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی فولادمحله شهرستان مهدیشهر با انجام کار اطلاعاتی مبنی بر این که یک گروه شکارچی در منطقه پرور اقدام به شکار غیر مجاز کرده و قصد دارند از مسیر های فرعی از حوزه استحفاظی استان خارج شوند ، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قراردادند.

وی افزود: ماموران در این رابطه ضمن هماهنگی با اداره محیط زیست با تشکیل تیمی به محل اعزام و پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم سرانجام شکارچیان را با دو دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ و سمند مشاهده و به رانندگان دستور توقف دادند.

  این مسوول ارشد انتظامی ادامه داد: راننده و سرنشینان خودروها بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کردند که در یک اقدام ضربتی، خودرو ۲۰۶ با سه نفر سرنشین متوقف و با هماهنگی به عمل آمده با پاسگاه همجوار در استان مازندران، خودرو سمند متواری شده نیز به همراه راننده توقیف شد. 

سرهنگ میراحمدی بیان کرد: در بازرسی از خودروی متهمان، سه لاشه قوچ و کل کوهی، یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی ۵ تیر، یک دستگاه دوربین چشمی ، ۳ کیلوگرم ساچمه و مقادیری تجهیزات شکار کشف و ضبط شد. 

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه یکی از وظایف پلیس حفظ و حراست از طبیعت است، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با اقتدار برای جلوگیری از نابودی گونه های در حال انقراض و مقابله همه جانبه با شکارچیان غیر مجاز اقدام می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *