تمام هزینه‌های ترای‌اتلون در سال ۱۴۰۱ خلاف مقررات بوده است

تمام هزینه‌های ترای‌اتلون در سال ۱۴۰۱ خلاف مقررات بوده است

سرپرست فدراسیون ترای اتلون گفت: مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کرده‌ایم و آمادگی ثبت‌نام و برگزاری مجمع انتخاباتی را داریم، به محض اینکه رییس مجمع اعلام کند ثبت نام را آغاز خواهیم کرد.

احمد نامنی در گفت و گو با سادس، بعد از گذشت بیش از ۶ ماه از دوره سرپرستی‌اش در فدراسیون ترای‌اتلون اظهار کرد: نمی‌دانم این تصور غلط (دوره سرپرستی ۶ ماه است) را چه کسی باب کرده است؟ می‌خواهم اشاره قانونی به این موضوع داشته باشم تا شاید این مشکل برای خیلی از فدراسیون‌ها برطرف شود. طبق تبصره یک ماده هجدهم اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی ” در صورتی‌که رییس فدراسیون، عزل یا مستعفی شده و یا غیبت بیش از سه ماه داشته باشد و به موجب آرای مجمع ذی صلاح منع ادامه فعالیت داشته باشد رییس مجمع می‌تواند سرپرست فدراسیون را تا زمان تشکیل مجمع که داخل پرانتز آمده حداکثر ظرف شش ماه تعیین نماید.

سرپرست فدراسیون ترای‌اتلون در ادامه گفت: تاکید زمان شش ماه بعد از تشکیل مجمع عمومی آمده است. یعنی قید ظرف شش ماه برای مجمع عمومی است نه برای مدت سرپرستی. اگر برای مدت سرپرستی بود باید بعد از رییس مجمع این موضوع مطرح می‌شد. پس مجمع عمومی است که باید حداکثر ظرف شش ماه برگزار شود. نمی‌گوید مدت سرپرستی ۶ ماه است. از کجا این موضوع را آورده‌اند و همه جا هم از آن استفاده می کنند نمی‌دانم؟ این یک بحث حقوقی است که در اساسنامه فدراسیون‌ها آمده و شاید مسئول تفسیر آن هم خود ما و مسئولان حقوقی ما در وزارت ورزش باشند.

نامنی در ادامه در خصوص شرایط فدراسیون برای برگزاری انتخابات و ثبت نام از کاندیداها گفت: مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کرده‌ایم. خیلی از استان‌ها شرایط نابه‌سامانی داشتند که یا سرپرست نداشتند، یا مدت ریاست آنها تمام شده بود و یا مدت سرپرستی‌شان تمام شده بود. البته این فدراسیون اساسنامه، آیین نامه، وساطت و امانت هم نداشت، مجمع سال ۱۴۰۰ را هم برگزار نکرده بودند و هر چه پول در سال ۱۴۰۱ هزینه کرده‌اند خلاف مقررات بوده است. ما در کنار همه اعزام‌ها، مسابقات داخلی و رویدادها، برای سروسامان دادن به این وضعیت هم تلاش کردیم. بنابراین آیا واقعا ۶ ماه برای سروسامان دادن کافی بوده؟ من به عنوان کارشناس می گویم نبوده است. البته اگر قبول کنیم که دوره سرپرستی ۶ ماه است.

وی گفت: ما انتخابات ۶ یا ۷ استان را برگزار و وضعیت سرپرستی کلیه استان‌های بلاتکلیف را مشخص کردیم. در کنار امورات جاری فدراسیون، اساسنامه فدراسیون را به تصویب رساندیم. آیین نامه برگزاری انتخابات، وساطت و امانت، آیین نامه برگزاری کمیسیون‌های مختلف ورزشی را به تصویب رساندیم. فراخوان برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، داوران و مربیان را هم دادیم که متاسفانه به دلیل اینکه در دوره ۴ ساله گودرزی خیلی از استان‌ها تعطیل بوده به حد نصاب نرسیدند و استعلام کردیم که وضعیت آن به چه شکل شود. اکنون هم آمادگی ثبت نام و برگزاری مجمع انتخاباتی را داریم و به محض اینکه رییس مجمع اعلام کند ثبت نام را آغاز خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون ترای اتلون در پاسخ به این سوال که آیا خودتان قصد ورود به انتخابات را دارید؟ گفت: هنوز تصمیم نگرفته‌ام. شاید ثبت نام کردم و شاید هم نه.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *