تلاش برای تصویب طرحی جهت استیضاح استانداران و فرمانداران توسط شوراهای استان و شهرستان

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها از تلاش این شورا برای تصویب طرحی برای استیضاح استانداران و فرمانداران توسط شوراهای استان و شهرستان خبر داد.

به گزارش سادس، موسی الرضا حاجی بگلو – رئیس شورای استان خراسان رضوی و نماینده این استان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در بیست و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها ضمن محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه گفت: مقاومت فلسطین چند پیام مهم داشت. پیام اول این بود که هژمونی آمریکا و غرب شکسته شده است و پیام دیگر این که مردم غرب راه خود را از دولت ها جدا کرده‌اند. دولت‌هایی که سخن از دموکراسی و حقوق بشر می‌زدند، اکنون برخلاف ادعاهای خود عمل می‌کنند و در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند. هرچند پیشتر هم چنین می‌کردند اما رسانه‌های صهیونیستی این مسئله را وارونه نشان می‌دادند.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نمایندگان شورای عالی استان‌ها برای حضور در جلسات کیلومترها سفر می‌کنند و زحمت دوری از خانواده و سفر را به جان می ‌خرند گفت: لازم است برای نتیجه دادن این زحمات طرح‌هایی را آماده کنیم که منفعت ملی داشته باشد. ما طرحی را در رابطه با کمیسیون ماده ۵ آماده کردیم و ۲ سال از طرح آن گذشته است. اما تاکنون در مجلس به تصویب نرسیده است. بنابراین لازم است معاونت پارلمانی شورای عالی استان‌ها فعال شود و از مجلس پیگیری کند. ما نیاز داریم این طرح‌هایی که آماده می‌شوند تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

حاجی بگلو ادامه داد: ما در حال تدوین طرحی در شورای شهر مشهد هستیم که برای شورا بسیار مهم است؛ اما ممکن است دولت و مجلس هم چندان موافق آن نباشند. اما ما اگر اعتقاد داریم شوراها باید پیگیر حقوق مردم باشند و ما نمایندگان مردم هستیم باید این طرح به قانون تبدیل شود.

رئیس شورای استان خراسان رضوی تاکید کرد: براساس این طرح  مدیران استانی، استانداران و هر صاحب منصبی که در استان از سوی دولت منصوب می‌شود باید از سوی شورای استان تایید شود؛ در غیر این صورت نمی‌تواند منصوب شود.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها افزود: ما انتخابی هستیم و باید برای احقاق حقوق مردم در این حوزه تلاش کنیم‌. همه اعضایی که عضو شورای عالی استان‌ها شدند یعنی پله‌ها را یکی یکی طی کرده و انتخاب شدند.

رئیس شورای استان خراسان رضوی تاکید کرد: بعضی از اعضای شورا که تعلیق می‌شوند بعد از مدتی تبرئه می‌شوند و این برای شوراها بسیار بد است و باید شورای عالی استان‌ها راهکاری برای این موضوع پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *