«خوش ییلاق» جایگزین محور گالیکش – بجنورد/ رانندگان احتیاط کنند

سادس/گلستان فرماندار آزادشهر با بیان اینکه سیلاب باعث مسدود شدن محور گالیکش به پارک ملی گلستان – بجنورد شده است، افزود: رانندگان هنگام تردد از مسیر جایگزین خوش ییلاق احتیاط کنند.

سیدجواد کریمی عصر امروز پنج شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت جاده‌های این شهرستان پس از بارش‌های رگباری و نقطه‌ای و وقوع سیلاب سه شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ آبان را تشریح و اظهار کرد: با توجه وارد شدن خسارت به جاده اصلی محور گالیکش – پارک ملی گلستان در استان گلستان تا بجنورد در استان خراسان شمالی و مسدود شدن این مسیر تا اطلاع ثانوی، محور «خوش ییلاق» به عنوان جاده جایگزین معرفی شده است.

وی با بیان اینکه پس از اعلام این محور به عنوان مسیر جایگزین مترددین به استان‌های شمال شرق و شرق کشور به خصوص زائران مشهد مقدس، شاهد افزایش ترافیک در جاده کوهستانی «خوش ییلاق» هستیم، ادامه داد: رانندگان و مسافرین باید هنگام تردد از این مسیر نکات ایمنی را به شکل کامل رعایت کنند.

فرماندار آزادشهر با تأکید بر اینکه سیلاب به چندین نقطه از جاده محور خوش ییلاق هم خسارت وارد کرده است، افزود: این جاده در دست تعمیر و تعریض بوده و به دلیل اینکه دارای پل‌های غیر استاندارد و پیچ‌های خطرناک است، از رانندگان عبوری انتظار داریم با احتیاط حرکت کرده و به علائم و هشدارهای پلیس راه توجه نمایند تا به سلامت از این محور کوهستانی عبور کنند.

به گزارش سادس، سیلاب ۱۵۰ متر از مسیر جاده تنگراه تا بجنورد در محدوده ۴ کیلومتر بعد از تونل پارک ملی گلستان را تخریب و خسارت جدی به اراضی کشاورزی و برخی منازل مسکونی وارد کرده است.

علاوه بر جاده خوش ییلاق در شهرستان آزادشهر به شاهرود در استان سمنان، محور گرگان به سمت توسکستان شاهرود و مراوه تپه به گیلداغ و بالعکس به عنوان راه‌های جایگزین اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان گلستان پیش‌تر از مسدود شدن ۲ هفته‌ای جاده محور پارک ملی گلستان در شرق شهرستان گالیکش به سمت بجنورد در استان خراسان شمالی خبر داده بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *