ایجاد ۲۰ هنرستان جوار صنعت در سال جاری

سادس/مرکزی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال ۲۰ و سال گذشته ۴۰ هنرستان جوار صنعت ایجاد شده و ۱۰۰ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای کشور افزوده‌ شد.

حمید طریفی حسینی ۱۸ آبان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب کودک کش فلسطین اظهار کرد: امیدواریم به زودی این رژیم سرنگون شود و به زودی صلح و آرامش در فلسطین و مردم آن حاکم شود.

وی افزود: در آموزه های دینی هدف از پذیرش مسئولیت تحمل بار سنگین تکالیف الهی است که فرد به عنوان یک خادم می‌پذیرد تا بتواند به مردم خدمت کرده و در نهایت، رضایت الهی را به جای آورد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: هدف از تشکیل حکومت اسلامی و جاری شدن ارزش های دینی در جامعه تربیت و هدایت آحاد جامعه و قرار گرفتن آنها در مسیر رشد و قرب الهی است لذا کسی که مسئولیت را می پذیرد ایثار و از خودگذشتگی کرده و این کار او مصداق قرار ‌گرفتن در مسیر شهداست.

طریفی حسینی ادامه داد: امسال ۲۰ و سال گذشته ۴۰ هنرستان جوار صنعت توسط آموزش و پرورش ایجاد شد و ۱۰۰ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای کشور افزوده‌ شد.

وی اضافه کرد: توسعه رشته ریاضی و فیزیک در راستای توسعه علوم پایه در دستور کار آموزش و پرورش بوده و سال گذشته ۲ درصد به تعداد دانش آموزان این رشته اضافه شده‌است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش می توان به توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، در راستای ایجاد اشتغال پایدار ، توجه به مسئله جوانی جمعیت و توسعه هنرستان‌ها اشاره کرد.

طریفی حسینی دانش آموزان را راهبردی ترین سرمایه‌های کشور عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام و قرآن پس از شیوع ویروس کرونا در کشور مدرسه و دانش آموزان را هدف قرار گرفته بودند که با تدبیر مسئولان نظام این توطئه دشمنان نیز نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت امروز دارای ۲ نقطه عطف شامل توجه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی به آموزش و پرورش و تحولات کیفی مبتنی بر مبانی نظری است گفت:  در دولت سیزدهم فضا برای انجام اقدامات بزرگ در آموزش و پرورش فراهم شده و در حال حاضر نیز محدودیتی در بودجه و امکانات در این بخش وجود ندارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: با توجه به‌ اینکه نوع نگاه دولت، مجلس و دستگاه‌های نظارتی به آموزش و پرورش متفاوت شده، باید از این فرصت برای پیشرفت و توسعه تعلیم و تربیت در کشور بیشترین استفاده شود.

طریفی گفت:اجرای سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ تا ۱۳ سال، اکنون در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است. نسخه اجرایی سند تحول در سطح مدارس اکنون آماده شده و سه تا چهار هزار مدرسه برای اجرای این سند مشخص شده‌اند.

وی با اشاره به انجام طرح رتبه بندی معلمان به عنوان طرح دیگر در دولت سیزدهم افزود: اجرای این طرح سال ها انجام نشده باقی مانده بود که با تدبیر دولت سیزدهم زمینه اجرای این طرح نیز در کشور فراهم شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: مسئولیت در دولت سیزدهم به صورت شبانه روزی است و مسئولان برای انجام مسئولیت ها شب و روز نمی شناسند.

بهنام نظری اضافه کرد: مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان مرکزی باید به اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش که در کلان وجود دارد توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش سادس، در این آیین با حضور معاون وزیر آموزش و پروش و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از خدمات احمدرضا نوازنی تقدیر و حسین مولوی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *