آرزومندی: از حرفهایم در مورد داوری اشتباه برداشت شد

آرزومندی: از حرفهایم در مورد داوری اشتباه برداشت شد

سرمربی تیم بسکتبال کاله مازندران گفت: من نگفتم داوری‌های لیگ برتر ایران بد یا ضعیف هستند، فقط معتقدم که بهتر است یک استاندارد مشخص برای قوانین داوری در لیگ ایران مشخص شود.

به گزارش سادس، بعد از بازی‌های تیم‌های کاله و لیموندیس در هفته سوم لیگ برتر بسکتبال، کمیته انضباطی فدراسیون علی آرزومندی، سرمربی تیم کاله را به دلیل صحبت‌های بعد از بازی‌اش احضار کرد. اکنون آرزومندی در گفت‌وگو با سادس، توضیحاتی راجع به منظور و مفهوم اصلی صحبت‌های خود را ارائه کرد.

آرزومندی درباره این حواشی گفت: ویدیوی صحبت‌های بنده موجود است و من اصلا آن صحبت‌ها را با آن مفهومی که بازنشر شد مطرح نکرده‌ام. بنده فقط به عنوان یک مربی و کارشناس اعلام کردم که ما در بسکتبال روز دنیا صحنه‌هایی را داریم که داوران خطا نمی‌گیرند، اما همان صحنه‌ها و حتی جزئی‌تر از آن صحنه‌ها، توسط برخی داوران ما خطا گرفته می‌شوند. در واقع گفتم که هر برخوردی در بسکتبال روز دنیا خطا نیست.

سرمربی تیم کاله مازندران ادامه داد: من اعلام کردم که همه اعضای خانواده بسکتبال ایران در تلاش است تا پیشرفت کنند و جامعه داوری ما هم تلاش می‌کند که پیشرفت صورت بگیرد چون یک جامعه جوان و پویا است. گفتم که به نظرم باید برخی استاندارهای موجود در داوری بسکتبال جهان را ما هم رعایت کنیم. ضمن اینکه من به هیچ عنوان نگفتم بلاتکلیف هستیم، این مسئله را تکذیب می‌کنم. فقط معتقدم که باید تکلیف مشخص باشد.

او افزود: ما در بسکتبال روز دنیا می‌بینیم که وقتی یکسری برخوردها تاثیری در روند بازی نداشته و مزیتی برای تیم‌ها ندارد، از سوی داوران خطا اعلام نمی‌شوند تا بسکتبال فیزیکی‌تر و جذاب‌تر باشد. به همین دلیل اعلام کردم که بهتر است برای داوران ما این استانداردها دوباره تعریف شوند یا اینکه یک استاندارد کلی در لیگ لحاظ کنیم که مربیان تیم‌ها، بازیکنان خود را با توجه به آن‌ استانداردها برای دفاع کردن تعلیم دهند.

کارشناس بسکتبال ایران گفت: ما چند داور بین‌المللی داریم که خارج از ایران هم سوت می‌زنند و سوت‌های آن‌ها بیشتر شبیه به داوری‌های بسکتبال روز دنیا است. داوران جوان ما هم بهتر است در آن سطح سوت بزنند، چون وقتی هر برخورد کوچکی را در بازی‌های لیگ سوت می‌زنند، از جذابیت بسکتبال و سطح مسابقات کاسته می‌شود. وقتی داوران بین‌المللی ما سوت‌هایی شبیه به مسابقات خارجی می‌زنند و داوران جوان آنطور سوت نمی‌زنند، ما نمی‌دانیم باید با کدام استاندارد دفاع کنیم که خطا نباشد.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: تمام حرف من این بود، یعنی که باید یک استاندارد داوری برای داوران جوان و باتجربه خود مشخص کنیم تا مربیان و بازیکنان هم با آن قوانین پیروی کنند. در غیر این صورت ما نمی‌دانیم کدام برخورد خطا است. بنده اصلا نگفتم داوری ضعیف است، چون اصلا در بازی ما با لیموندیس هیچ اتفاقی وجود نداشت. هم من و هم آقای اسلامی از همه تشکر کردیم و تنها از صحبت‌های بعد از بازی من اشتباه برداشت شد.  


بیشتر بخوانید:
                         واکنش باشگاه کاله به داوری‌های لیگ بسکتبال


انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *