تعداد ناوگان فعال اتوبوسرانی تهران تا سال آینده به ۵۵۰۰ دستگاه می‌رسد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران را تشریح کرد.

به گزارش سادس، مهدی علیزاده در توضیح این خبر گفت: در حال حاضر تعداد اتوبوس‌هایی که در شهر تهران در قالب شاغل جاری خدمت رسانی می‌کنند بین ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه و مجموع اتوبوس‌های فعال شهر تهران حدود ۲۹۰۰ دستگاه است که ان‌شاءالله با ورود خریدهای جدید این ناوگان تقویت خواهد شد.
 
علیزاده با تأکید بر اینکه برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم، گفت: با توجه به سیاست های مدیریت شهری و به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی، قرارداد خرید حدود ۳۰۴۰ دستگاه اتوبوس به ارزش  ۲۸ هزار میلیارد تومان به صورت نقد و غیر نقد منعقد شده است.
 
علیزاده در بحث ورود اتوبوس های برقی اضافه کرد: به حمدالله با سفر آقای زاکانی شهردار تهران به کشور چین، تفاهم نامه خرید ۲هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده که هزار دستگاه آن برقی و مابقی گازسوز است و ان‌شاءالله در سال آینده مجموع اتوبوس ها به ۵۰۰۰ دستگاه خواهد رسید که با اضافه شدن این تعداد ناوگان پس از سال ها وقفه، اتفاق خوب و بی سابقه ای برای توسعه اتوبوسرانی را شاهد خواهیم بود.
 
وی در خصوص اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی برای فصول سرما و بارندگی، گفت: طبق سنوات گذشته تمامی سامانه‌های اتوبوسرانی اقدامات لازم برای تعمیر و بهسازی سیستم گرمایش اتوبوس‌ها را انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه همه اتوبوس های شاغل در خطوط دارای معاینه فنی هستند، گفت: با توافقی که با ستاد معاینه فنی صورت گرفته مراجعه اتوبوس های بخش ملکی و خصوصی به مراکز معاینه فنی به میزان دوبرابر افزایش یافته است و این نشان دهنده اهمیت این موضوع در شرکت واحد است.
 
علیزاده در تشریح خدمات سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد، اظهار کرد: این سامانه با بکارگیری بیش از ۹۰ دستگاه ون و اتوبوس و بالغ بر ۴۵۰۰ مشترک در گستره شهر تهران در حال خدمات رسانی است و به صورت روزانه به حدود ۴۰۰ مشترک خدمات حمل و نقلی ارائه می کند.
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص ابلاغ منشور حقوق مسافران در اتوبوسرانی نیز افزود: این اقدام برای نخستین بار در شرکت واحد و در ۱۶ بند تبیین و در همه اتوبوس ها نصب شده است و وظایف مجموعه اتوبوسرانی را در قبال شهروندان گرامی مشخص می کند.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، وی در پایان با اشاره به نقش شهروندان در نظارت و پایش عملکرد شرکت واحد، خاطر نشان کرد: سامانه همیار اتوبوس نیز با کد دستوری #۲۲*۱۳۷* فعال شده است که شهروندان می توانند نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد اتوبوسرانی اعلام کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *