مرزهای کردستان فرصتی برای جذب سرمایه صنعت توریسم

سادس/کردستان رییس پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کردستان معتقد است: شرایط مرزها در استان کردستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی نسبت به سایر مرزهای کشور متفاوت است و به طور مسلم اگر مرزهای غرب کشور به ویژه استان کردستان به عنوان یک فرصت تلقی شوند می توانند در صنعت توریسم جذب سرمایه داشته باشند.

سرهنگ سلیمانی، رییس پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کردستان، در میزگرد تخصصی سادس با عنوان ” جایگاه مرز در مهار تورم و رشد تولید” که در ایسنای کردستان برگزار شد، مرز را تیغ دولبه دانست و گفت: امنیت و توسعه با هم مرتبط هستند و هر جا که ضریب توسعه بالا باشد، ضریب امنیت نیز بالا است.

 وی با تاکید بر اینکه هر جا که داد وستد و تجارت شغلی فعال باشد مردم، خود حافظ امنیت منطقه می شوند، افزود: در چند سال اخیر با توجه به شرایط کشور، از پتانسیل های مرز برای کم کردن اثرات تحریم استفاده شده و بسیار هم موفق بوده است.

رییس پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کردستان، با تاکید بر اینکه هر مرزی را باید به تناسب شرایط آن سنجید، عنوان کرد: شرایط مرزها در استان کردستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی نسبت به سایر مرزهای کشور متفاوت است و به طور مسلم اگر مرزهای غرب کشور به ویژه استان کردستان به عنوان یک فرصت تلقی شوند می توانند در صنعت توریسم جذب سرمایه داشته باشند.

وی ادامه داد: این امر نباید فقط توسط ارگان های دولتی انجام شود، بلکه باید بخش خصوصی نیز فعال شده و نقش خود را ایفا کند؛ شهرستان بانه و مریوان جاذبه های توریستی و تجاری زیادی دارند و باید به سمتی حرکت کنند که سرمایه گذاران کشوری مرزهای کردستان را فرصتی ناب برای سرمایه گذاری و سوددهی بدانند.

به گفته این مسئول انتظامی، برای تحقق این امر باید از سرمایه گذاران استان شروع کرد؛ تاکنون  نیز برخی سرمایه گذاران، موفق عمل کرده و با استفاده از نیروی کار جوان و فعال مرز، توانسته اند تا حد زیادی آنها را جذب کنند، مردم هم ثابت کرده اند که اگر فرصت به آنها داده شود می توانند در همه زمینه ها خود را نشان دهند و با کمترین امکانات بیشترین کارایی و بهره وری را داشته باشند.

وی با تاکید بر توسعه و ترویج اقدامات فرهنگی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز به ویژه در مرز عنوان کرد: فرهنگسازی در مدارس و حتی دانشگاه ها به مناسبت های خاص از جمله اقدامات فرهنگی حوزه انتظامی استان برای مقابله با قاچاق کالا است.

سلیمانی، به اقناع رسیدن مردم برای استفاده نکردن از وسایل قاچاق را موثرترین روش فرهنگی جلوگیری از قاچاق کالا ذکر کرد و ادامه داد: آسیب های ناشی از استقبال از کالاهای قاچاق به دلیل قیمت های پایین تر و قابل دسترس تر بودن، به حوزه تولید و اشتغال جبران ناپذیر است.

به گزارش سادس، میزگرد تخصصی سادس با عنوان ” جایگاه مرز در مهار تورم و رشد تولید در ایسنای کردستان با حضور دکتر جلیل سحابی، استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، دکتر رشید احمدی فر، دانشیار جامعه شناسی و پژوهشگر مسائل توسعه و مرز در دانشگاه کردستان ، دکتر خداویسی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان و سرهنگ سلیمانی، رئیس پلیس اداره معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان و با هدف بررسی چگونگی تحقق شعار سال با عنوان” مهار تورم و رشد تولید” و آسیب شناسی علت بروز قاچاق در مناطق مرزی کردستان برگزار شد.

ایسنای کردستان بنا به رسالت رسانه ای خود مبنی بر توسعه پایدار استان و ارائه راه حل های کارشناسی و حقوقی به کمک مسئولان و اساتید حاضر، این میزگرد تخصصی را با همکاری جهاد دانشگاهی استان برگزار کرده است که در ادامه و به تدریج بر روی خروجی سادس قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *