بارش ۳۰ هزار تن بمب بر سر غزه/ تشریح آخرین وضعیت بیمارستان‌ها، مدارس و مردم غزه

نماینده حماس در کشورمان آمارهایی از وضعیت غزه در پی حملات موشکی رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و برخی از دلایل انجام عملیات طوفان‌الاقصی را شرح داد.

به گزارش سادس، خالق قدومی در نشست «واکاوی نقش حقوق بین‌الملل و بشردوستانه در خصوص فجایع غزه» که صبح امروز در محل ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، آمارهای هولناکی را از شمار شهدا غزه و به خصوص غیرنظامیان درپی حملات رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت:‌ دو درصد از جمعیت نوار غزه قربانیان مستقیم حملات صهیونیست‌ها هستند که تاکنون شهید یا مجروح شده‌اند. در هر دقیقه یک زخمی و هر ساعت ۱۵ شهید در غزه داریم. همچنین کودکان شهید هم در هر ساعت شش نفر بودند. در هر ساعت پنج زن هم به شهادت می‌رسند. 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از مردم غزه بر اثر حملات ناچار به ترک منزل خود شده‌اند، گفت:‌ جمعا ۳۰ هزار تن بمب از سوی رژیم صهیونیستی بر سر غزه آوار ریخته شده است. به عبارتی ۸۲ تن بمب در هر کیلومتر مربع از نوار غزه ریخته شد که این حجم تقریبا دو برابر وزن بمب اتمی هیروشیما است.

نماینده حماس در ایران با بیان اینکه نیمی از بیمارستان‌ها در غزه تخریب شده و ۶۲ درصد قادر به کمک‌رسانی نیستند، گفت:‌ ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی بر اثر حملات هوایی و بمباران آسیب دیدند و ۱۰ درصد هم به طورکلی ویران و غیرقابل سکونت شدند.

قدومی با بیان اینکه ۳۳ درصد مدارس آسیب دیده و ۹ درصد نیز از چرخه خدمت خارج شدند، گفت:  ۱۴ درصد مساجد آسیب نیز آسیب دیده‌ و پنج درصد به کلی منهدم شدند.

وی به نیاز مردم غزه به آب و سوخت اشاره کرد و گفت: از نظر نیازها، مردم غزه روزانه به حدود ۱۰۰ لیتر آب نیاز دارند که این میزان طبق سرانه‌های جهانی است. این درحالی است که درحال حاضر ۲.۵ لیتر آب روزانه برای مردم غزه داریم. همچنین نیازمند سوخت هستیم. سوخت برای وزارت بهداشت و جابجایی آمبولانس‌ها، برای فعالیت مشاغل و نانوانی‌ها، برای راه‌اندازی دستگاه‌ آب‌شیرین‌کن و … نیاز داریم.

نماینده حماس در کشورمان با اشاره به مراکز اسکان آوارگان در غزه نیز گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان عادی در این مراکز ساکن هستند. از لحاظ قوانین بشردوستانه باید این مراکز حفظ شوند و از بمباران و حملات نظامی در امان باشند.

قدومی با بیان اینکه امروز یک فرصت طلایی داریم و مردم جهان با مردم فلسطین و علیه اسرائیل هستند، گفت: ما باید واقعیت ها را به مردم جهان بگوییم. از ما می‌پرسند دلیل عملیات طوفان الاقصی چه بود؟ ببنید ما افرادی داریم که بیش از ۱۷ سال در زندان رژیم صهیونیستی بودند، اینکه چرا در زندان هستند را کسی نمی‌داند. می‌گویند به دلایل امنیتی، برخی از این افراد ۳۶۰ سال محکوم شدند. ۳۱ اسیر خانم و ۱۷۹ کودک اسیر فلسطینی در زندان‌های این رژیم هستند، ۱۴ خبرنگار اسیر هستند. این‌ها همگی آمارهای قبل از هفتم اکتبر و زمان اجرای عملیات طوفان‌الاقصی است. در مجموع هفت هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که تنها ۲۵۰۰ نفرشان پرونده دارند.

ظلم رژیم صهیونیستی پس از مرگ اسرا هم ادامه دارد؛ اجساد شهدا را تحویل خانواده نمی‌دهند

وی با بیان اینکه ۶۵۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، مریض هستند، گفت: نرساندن امداد و کمک‌های پزشکی منجر به شهادت برخی از این افراد شده است. پیکرها را به خانواده‌هایشان تحویل نمی‌دهند. شما ببینید نوع ظلم رژیم صهیونیستی حتی تا بعد از عمر اسیر هم ادامه دارد. این ظلم و ستم قدمت ۷۵ ساله دارد.

نماینده حماس با انتقاد از افرادی که راه‌حل دیپلماسی را برای حل این مسائل پیشنهاد می‌کنند، گفت: امروز برخی منافقانه در جهان می‌گویند با راه‌حل دیپلماسی و حل سیاسی باید مساله را حل کرد. چند فلسظینی از سال ۱۹۹۱ رفتند دنبال حل مسائل؟ چه شد؟ نتیجه‌اش این است که کودکان ما در محاصره غزه می‌میرند. ما در عملیات طوفان الاقصی علیه اشغالگر می‌جنگیم که از سال ۱۹۶۷ میلادی تحت اشغال هستند. آیا ما برای دفاع از خودمان حق نداریم؟

قدومی با طرح این پرسش که آیا شهرک‌ها و شهروندان صهیونیستی که در شهرک‌ها هستند غیرنظامی هستند؟ گفت:‌ طبق قوانین بین‌المللی و اتحادیه اروپا و طبق قانون بایدن و اوباما این مناطق جزو میدان جنگ است. ۱۴ یا ۲۵ آمریکایی در شهرک‌های صهیونیستی ساکن است و مسئولیت حفاظت از آن بر عهده بایدن است. چرا آمریکایی‌ها شهروندان خود را به مناطق جنگی و شهرک‌ها می‌فرستند.

وی در پایان تاکید کرد: شرایط زندگی قبل از هفتم اکتبر (زمان شروع عملیات طوفان الاقصی) را قبول نخواهیم کرد. امیدواریم پیروزی روایت فلسطینی مطرح شود و ادامه داشته باشد، ما امروز شاهد شکست روایت رژیم صهیونیستی هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *