گلستان لرزید/ آماده باش جمعیت هلال احمر

سادس/گلستان لحظاتی پیش، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی «خان ببین» رخ داد که برخی شهرستان‌های استان‌های گلستان را لرزاند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه هم اکنون ۲ تیم ارزیابی به محل وقوع زلزله در «خان ببین» شهرستان رامیان اعزام شده و در حال بررسی وضعیت منطقه هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این زمین لرزه در مناطق شرق استان هم احساس شده و احتمال وقوع زمین لرزه‌های دیگر با شدت و ضعف دور از انتظار نیست، کلیه کارکنان و کشیک‌های جمعیت هلال احمر به حالت آماده باشد درآمدند.

قاسم غریب آبادی با تأکید بر اینکه هموطنان باید در هنگام بروز زمین لرزه خونسردی خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: مطالعه دستورالعمل‌های منتشر شده در این زمینه و رعایت هرگونه نکات ایمنی از الزامات است.

به گزارش سادس، به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشور، مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای در ساعت ۱۷ و ۳۷ دقیقه و ۹ ثانیه عصر امروز شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در حوالی «خان ببین» در استان گلستان ثبت شد.

موقعیت و مرکز این زمین لرزه که در عمق ۵ کیلومتری زمین رخ داد در ۱۶ کیلومتری «خان ببین»، ۱۶ کیلومتری «رامیان» و ۱۸ کیلومتری «علی آبادکتول» در شرق استان گلستان گزارش شده است.

این زلزله که در مرکز استان گلستان «گرگان» و شهرستان های شرقی هم احساس شد، تاکنون هیچ خسارتی نداشته است.

به گزارش سادس، در نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ و همزمان با عید سعید نوروز نیز زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر در ۱۹ کیلومتری انبارالوم، ۲۲ کیلومتری اینچه‌برون و ۳۳ کیلومتری آق‌قلا در مرکز استان گلستان رخ داد که خود چندین پس لرزه را به همراه داشت.

پس از آن ۱۰ زلزله دیگر با قدرت ۲.۹ ریشتر دامغان، ۲.۹ ریشتر سمنان، ۲.۸ ریشتر کلاته‌خیج سمنان، ۴.۴، ۳.۶ و ۲.۷ ریشتر علی‌آبادکتول گلستان، ۴.۳ ریشتر دیباج سمنان، ۳.۳ ریشتر گلی‌داغ گلستان، ۲.۵ ریشتر دیباج سمنان و ۳.۴ ریشتر رامیان را لرزاند که در استان‌های گلستان و سمنان محسوس بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *