سیر صعودی هندبالیست‌ها از هانگژو تا قطر/ پوست‌اندازی نتیجه می‌دهد؟

سیر صعودی هندبالیست‌ها از هانگژو تا قطر/ پوست‌اندازی نتیجه می‌دهد؟

مربی تیم ملی هندبال مردان گفت: از هانگژو تا قطر سیر صعودی داشتیم و این نشان می‌دهد که پتانسیل لازم را داریم و می‌توان به جوان‌ها میدان داد.

حمید صادقی در گفت و گو با سادس، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال در مسابقات انتخابی المپیک قطر اظهار کرد: به نظر من ملی پوشان در مسابقات انتخابی المپیک قطر عملکرد بهتری داشتند. ما در این یکی دو ماه اخیر دو مسابقه را پشت سر گذاشتیم. تیم ملی قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو تمرینات خوبی را داشت، علاوه بر آن جوانگرایی هم انجام دادیم. با توجه به شرایطی که در گروه داشتیم و ایرادات فردی بازیکنان نتوانستیم در هانگژو نتیجه خوب و قابل قبولی بگیریم. بازیکنان جوان درصدد کسب تجربه اندوزی بودند و اشتباهاتی داشتند و همین سبب شد نتوانیم در بازی‌های آسیایی از گروه بالا برویم.

مربی تیم ملی هندبال ادامه داد: قبل از مسابقات انتخابی المپیک قطر باز هم 4 یا 5 جوان را به تیم ملی تزریق کردیم. این جوانگرایی و پوست اندازی برای شناخت بهترین بازیکنان است تا ببینیم کدام یک از آنها می‌توانند به تیم ملی اضافه شوند. در این مسابقات این قدرت و ریسک را داشتیم و فدراسیون نیز دیدگاه خوبی برای موضوع جوانگرایی داشت. با این حال نتایج بهتری هم در قطر گرفتیم. به ژاپن که با ترکیب کامل و با 4 لژیونرش به قطر آمده بود تنها با 4 اختلاف باختیم، همچنین مقابل بحرین که در هانگژو نایب قهرمان شده بود، با 3 گل باختیم. عربستان و کویت را هم راحت از پیش رو برداشتیم در حالی که در هانگژو با عربستان مساوی کرده بودیم. اگر در هانگژو اشتباهات فردی نداشتیم نتیجه بهتر می‌شد.

صادقی افزود: عملکرد بهتر تیم ملی مقابل ژاپن، بحرین، کویت و عربستان نشان‌دهنده این است که از هانگژو تا قطر سیر صعودی داشتیم و این نشان می‌دهد که پتانسیل لازم را داریم و می‌توان به جوان ها میدان داد. این نتیجه اعتماد پاکدل به جوان ها است که می‌خواهد تیم جوانتری داشته باشیم. زحمات زیادی کشیده شده که اکنون تیم ملی در این مرحله قرار بگیرد. امیدوارم این روند رو به جلو ادامه داشته باشد و تیم ملی نماینده خوبی برای هندبال ایران در مسابقات آینده باشد.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بحرین گفت: هنوز قرعه‌کشی مسابقات انجام نشده است. در این مسابقات 4 سهمیه جهانی توزیع می‌شود که نسبت به دوره قبل یک سهمیه کمتر توزیع می‌شود. برنامه تیم ملی ایران برای آغاز تمرینات هنوز کامل مشخص نیست اما برنامه این است که لیگ تا 4 دی ادامه داشته باشد و بعد از آن اردو و مسابقات تدارکاتی تیم ملی آغاز شود.

مربی تیم ملی در خصوص از سرگیری لیگ برتر هندبال مردان گفت: لیگ از 15 آبان آغاز می‌شود و 7 یا 8 هفته مداوم مسابقات ادامه خواهد داشت. این مسابقات تا قبل از مسابقات قهرمانی آسیا بحرین انجام می‌شود و برنامه و ساعت دقیق برگزاری آن هم مشخص است. این اولین بار است که برنامه کلی مسابقات لیگ برتر به صوت کامل اعلام می‌شود. این خیلی برای برنامه‌ریزی باشگاه‌ها و مربیان خوب است. امیدوارم که لیگ پویایی داشته باشیم چون هرچقدر لیگ پویا تر باشد بیشتر به تیم ملی کمک خواهد شد.

 انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *