کوچک‌ترین غفلت از مدرسه، خسران بزرگی را در آینده به بار می‌آورد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه، چشمه جوشان پیشرفت و قوی شدن کشور است،گفت: هرچه به این امر تاکید کنیم جا دارد چرا که کوچکترین غفلت از مدرسه، خسران بزرگی را در آینده به بار می‌آورد و ریشه همه کاستی‌ها و همچنین پیشرفت‌ها مدرسه است.

به گزارش سادس، رضامراد صحرایی در مراسم رونمایی از اقدامات صورت‌گرفته در طرح شهید عجمیان که در دبستان شهید آیت‌الله صدر تهران برگزار شد، گفت:  مسیر قوی شدن از مدرسه‌ها می‌گذرد و معلمان، کسانی هستند که کشور را به عظمت و قدرت خواهند رساند و آموزش و پرورش، جایی است که کشور در آن ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه، چشمه جوشان پیشرفت و قوی شدن کشور است، خاطرنشان کرد: هرچه به این امر تاکید کنیم جا دارد چرا که کوچکترین غفلت از مدرسه، خسران بزرگ را در آینده به بار می‌آورد و ریشه همه کاستی‌ها و همچنین پیشرفت‌ها مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین به ایجاد روحیه جهادی تاکید دارد، گفت: از ویژگی‌های دانش‌آموز که سند تحول بنیادین ترسیم کرده، داشتن روحیه تلاش، کار و مجاهدت است که تضمین‌کننده عاقبت به خیری بشریت است چرا که معادلات در کار جهادی ساده و عادی نیستند و اثر جهادگر بیش از ابزار کار اوست.

وی با بیان اینکه شهید و شهادت از افتخارات فرهنگ‌ ملی و شیعی ما است،  اظهار کرد: شهدا تا زمانی که زنده بودند، یک نفر بودند اما وقتی شهید می‌شوند، روحیه آن‌ها در دانش‌آموزان دیگر تکثیر می‌شود. وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، گفته بودند وقوع انقلاب در برنامه‌های ما قابل پیش‌بینی نبود. دلیل این امر این است که فرهنگ جهاد و شهادت، انسانی نیست و الهی است. فرهنگ شهادت اینگونه است که یک جوان جهادگر تبدیل به فرهنگ ومکتب  می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: فردا دانش‌آموزان نشان خواهند داد که تکثیر حاج قاسم در نسل طوفان یعنی چه و نشان خواهند داد که آرمان، تبدیل به آرمان ها شده و شهید عجمیان و امثال او چگونه جاودان می‌شوند. دانش‌آموزان با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان، جمله امام راحل مبنی بر اینکه «بکشید ما را، بیدارتر می‌شویم» را تفسیر خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کسی که روحیه جهادی پیدا می‌کند، تحول برای او معنای دیگری دارد و فرد جهادگر از نسل شهید آوینی است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در راستای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس خاطرنشان کرد: این کار بزرگ، نمونه تبلور فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در جامعه تعلیم و تربیت ما و یک حرکت امیدآفرین است که شاداب‌سازی و بهسازی ۱۰۰ هزار کلاس هدف‌گذاری شده بود و اکنون ۶۸ هزار کلاس انجام شده است و این کار نشان داد که می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که تضمین‌کننده نشاط و پویایی با حداقل امکانات خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان، اولیا، معلمان و سایر نهادها گفت: همه با هم در این مسیر تلاش کردند و نتیجه‌ای رقم خورد که امروز باعث امید در کشور شده است. این جهاد باید ادامه پیدا کند و به زودی گام دوم را خواهیم داشت و یک برنامه قوی‌تر و منسجم‌تر را به اجرا خواهیم رساند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *