نگاه ویژه رئیس جمهور برای حفاظت از تالاب بین‌المللی زریبار/ اختصاص اعتبارات ویژه برای تالاب

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید میدانی از تالاب بین المللی زریبار گفت: شرایط فعلی تالاب قابل قبول است و برای نگهداشت وضعیت فعلی و ارتقای آن طرح های حفاظتی در برنامه سازمان قرار دارد.

به گزارش سادس، علی سلاجقه در حاشیه سفر به استان کردستان، از تالاب بین المللی زریبار نیز بازدید کرد و این تالاب را از منحصر بفردترین تالاب‌های کشور و جهان عنوان کرد و گفت: نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست  بلکه شخص رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای در جهت حفاظت از  تالاب زریبار دارد. در دور سفر اول رئیس جمهور به استان اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد ریال برای طرح‌های پژوهشی، عمرانی و حفاظتی و گردشگری  تالاب در نظر گرفته شد که در سفر اخیر نیز اعتبارات ویژه دیگری اختصاص خواهد یافت.

وی در این بازدید با حضور در یادمان شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد و در ادامه به صورت میدانی از وضعیت کاسه آبی تالاب، طرح های عمرانی و گردشگری، انتقال آب سد گاران به تالاب و چالش های زیست محیطی موجود در تالاب بازدید کرد.

سلاجقه در پایان این بازدید با جوامع محلی و گروه های ذینفع در تالاب بین المللی زریبار دیدار و از نزدیک در خصوص مسائل و مشکلات آنان  گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *