توانمندسازی مستمر معلم‌ها،از برنامه‌های آموزش و پرورش است

سادس/کرمانشاه معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای توانمندسازی مستمر معلم‌ها خبر داد.

محسن زارعی، امروز (یازدهم آبان) در گردهمایی نسل تحول آفرین که با حضور نومعلمان عرصه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه باید به دنبال جذب معلمینی باشیم که کسوت معلمی داشته باشند، گفت: اگر معلمی نگاهش به شغل معلمی صرفا رسیدن به منبع درآمد باشد، در عین حال که خودش را گرفتار کرده، نمی تواند وظیفه معلمی را هم به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به ساز وکار جدید دستگاه تعلیم و تربیت برای جذب معلم ها بر مبنای شایستگی سالاری، تصریح کرد: در استخدام های جدید آموزش و پرورش تلاش شده چهره های سرآمد جذب شوند تا بتوانند در پرورش بهتر فرزندان ایران اسلامی تاثیرگذار باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از اخلاق حرفه ای معلمی صیانت کنیم، گفت: خود معلم ها بیش از هر کسی وظیفه صیانت از اخلاق حرفه ای معلمی را دارند.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد دستگاه تعلیم وتربیت مبنی بر تداوم برنامه های آموزشی برای معلمان در طول دوران خدمت، گفت: در هیچ جای دنیا معلم ها به حال خود رها نمی شوند و مدام تحت آموزش و توانمندسازی قرار می گیرند.

زارعی با اشاره به برنامه ریزی برای توانمندسازی مستمر معلم ها، گفت: آموزش و پرورش برگزاری دوره های توانمندسازی برای معلم ها را برنامه‌ریزی کرده و معلم ها را رها نمی کند.

وی با بیان اینکه مدارس محور برگزاری دوره های توانمندسازی خواهند بود، تاکید کرد: دوره های ضمن خدمت معلم ها صرفا بر مبنای دانش افزایی نبوده و آموزش و پرورش برای توانمندسازی همه جانبه معلم ها با راهبری گروه های آموزشی به سراغ پروژه های درس پژوهی، اقدام پژوهی و … خواهد رفت.

زارعی با اشاره به نگاه های غلط و جذب های تحمیلی فرهنگیان در سنوات گذشته، گفت: در حالی که دانشگاه فرهنگیان با جذب ۲۴ هزار دانشجو معلم شروع بکار کرد و با وجود پیش بینی هایی که از کمبود معلم در پی بازنشسته شدن فرهنگیان می رفت، تعداد دانشجو معلم های جذب شده در دانشگاه فرهنگیان در سنوات گذشته کاهشی بوده و به سه هزار نفر در سال رسیده بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *