معلمان باید بالاترین سهم را از ارتقا و رشد اقتصادی کشور داشته باشند

سادس/اصفهان نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنوع استخدامی در وزارت آموزش و پرورش یک بار برای همیشه باید رفع شود، گفت: جامعه معلمان و علمی باید بالاترین سهم را از ارتقا و رشد اقتصادی کشور داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی امروز (پنجشنبه ۱۱ آبان) در همایش گردهمایی بزرگ ۱۲۰۰ نومعلمان تمدن‌ساز استان اصفهان که در سالن کوثر ارتش برگزار شد، اظهار کرد: حال آموزش و پرورش خوب نیست، هم از حیث دیده شدن،‌بیش از یک میلیون معلم و هم از حیث خیل دانش‌آموزانی که باید امر تعلیم و تربیت برای آنها اجرا شود، در گذشته آموزش و پرورش آن‌طور که باید دیده نشد.

وی افزود: برنامه هفتم توسعه در مجلس در حال بررسی است، آنچنان که باید احکام در بودجه تقویمی دولت دیده نشده است، وزیر آموزش و پرورش در هیئت دولت باید دغدغه این موضوع را داشته باشد، زیرا در بین وزارا خیل انبوه افرادی که ذی‌حق هستند، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش هستند، باید تلاش شود تا مشکلاتی که در زمینه معلمان حق‌التدریس، نهضت و خرید خدمات وجود دارد، رفع شود، تنوع استخدامی در وزارت آموزش و پرورش یک بار برای همیشه باید رفع شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت معلمان و بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، جامعه معلمان و علمی باید بالاترین سهم را از ارتقا و رشد اقتصادی کشور داشته باشند، همچنین مشکلات خدمتگزاران مدارس نیز باید رفع شود و باید مصوبات لازم برای بهبود کمیت حقوق آنها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در بحث تأیید صلاحیت برخی از معلمانی که بر اساس آزمون گزینش شدند، مشکلاتی وجود دارد، در حالی که صلاحیت لازم را دارند، لذا باید تسریع شود تا چالش‌های موجود در این مورد نیز رفع شود.

*یک میلیون دانش‌آموز سال تحصیلی را با ۵۹ هزار معلم آغاز کردند

محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز، با بیان اینکه مبارزه با استکبار و استعمارستیزی از اصفهان آغاز شد، اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی، حدود ۲۴ هزار شهید گلگون کفن از اصفهان با فدا کردن جان خود برای انقلاب اسلامی، هویت‌ساز شدند تا ما بتوانیم با آسایش زندگی کنیم.

وی افزود. امروز با حادثه رژیم صهیونیستی و آمریکا مواجه هستیم که کودکان و زنان بی‌دفاع فلسطینی را با بی‌رحمی تمام به شهادت می‌رسانند، اما همه باید بدانند که اسرائیل به پایان منفور خود رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه معلمی امر بسیار مهمی است، تصریح کرد: معلمی اثرگذاری زیادی دارد و چه بسا شغل نیست هنر و عشق است و پیچیدگی‌های زیادی دارد.

وی تاکید کرد: معلمی در این دوره نسبت به گذشته ویژه‌تر و اثرگذارتر بوده، زیرا پیچیدگی‌های تربیتی و آموزشی نسبت به ادوار گذشته بیشتر شده است، استان اصفهان در سال گذشته برای نومعلمان خود ۱۴ برنامه در قالب کاروان شهرستانی به جهت هویت‌بخشی به معلمان برگزار و امسال به دستور وزیر آموزش و پرورش این امر به طور متمرکز برگزار شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اصفهان همیشه خاستگاه نخستین طرح‌های آموزشی بوده است، تصریح کرد: امسال یک میلیون دانش‌آموز، سال تحصیلی را با ۵۹ هزار معلم آغاز کرده و نیز ۶۰ هزار معلم بازنشسته شده‌اند.

وی ادامه داد: طرح‌های مهم هنرستان جوار صنعت و قرارداد با ۳۲ هنرستان در این زمینه از ابتکارات اصفهان و افتتاح نخستین هنرستان «قلب صنعت» با کمک مجمع خیران بخشی از اقدامات بوده است، در حال حاضر در استان اصفهان روزانه سه کلاس درس وارد مدار استفاده یا کلنگ‌زنی می‌شود که در این زمینه نیاز به تأمین تجهیزات و کمک دولت برای ارتقای تعلیم و تربیت علمی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: مدال‌آوری آموزش و پرورش اصفهان اکنون از ۳۱ مدال نقره و برنز به ۳۹ مدال و رتبه تک رقمی از ۴۸ نفر به ۷۴ نفر و امسال به ۱۰۳ نفر رسیده است، ارتقای سه درصدی پذیرش دانش‌آموز به فنی و حرفه‌ای در شاخص متوازن آموزشی قرار گرفته به رقم ۴۲ هزار دانش‌آموز رسیده است، تاکنون ۱۰۰ سفر استانی صورت گرفته و با معلم، خانواده و دانش‌آموز جلسات چهره‌به چهره برگزار شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *