برگزاری اولین مسابقات مهارت‌آموزی سربازان/ مرخصی تشویقی و جوایز نقدی برای سربازهای برگزیده

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام کرد که اولین دوره مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در ۱۵ رشته برگزار خواهد شد.

به گزارش سادس، سردار محمدجواد زاده‌کمند در نشست خبری که صبح امروز در محل قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با مشارکت و همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای، جمعیت هلال‌احمر، ارتش، سپاه، فراجا و وزرات دفاع در نیمه دوم سال 1402 برگزار خواهد شد و هدف از آن ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی به عنوان یکی از اساسی‌ترین وظایف قرارگاه مهارت‌آموزی، ارتقاء هر چه بیشتر سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، شناسایی استعدادهای برتر، برنامه‌ریزی برای رشد و توانمندسازی سربازان، ایجاد روابط سالم بین سربازان و تلاش برای استانداردسازی مهارت‌های نیروها است.

وی شعار این دوره از مسابقات را «سربازان ماهر، پنجه‌های کارآمد و اشتغال مؤثر» اعلام کرد و گفت:‌ این دوره از مسابقات در 15 رشته مهارتی از جمله تیراندازی، امداد و نجات، عکاسی دیجیتال، تعمیرکار خودرو سبک، برنامه‌نویسی، تعمیر و نصب آبگرمکن، تعمیر و نصب کولر، نانوایی، آشپزی و … برگزار می‌شود و همه سربازان امکان شرکت در آن را دارند.

زاده‌کمند این مرحله از مسابقات را دارای چهار شهرسانی، استانی، سازمانی و کشوری اعلام کرد و گفت:‌ در سراسر کشور ۳۴ قرارگاه مهارت برای آموزش کارکنان وظیفه داریم که در برگزاری این مسابقات در سطوح مختلف مشارکت دارند. 

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح درباره اینکه چه تعداد سرباز در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه فرصت برای شرکت در مسابقه وجود دارد، نمی‌توان آمار قطعی در این خصوص اعلام کرد اما برابر پیش‌بینی‌های ما 1650 نفر در سطح سازمانی به رقابت خواهند پرداخت، افزود: از این تعداد ۱۶۵ نفر از هر سازمان در مرحله چهارم که کشوری است به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی این مسابقات در ایام مبارک دهه فجر و به صورت یکپارچه در نیروهای مسلح برگزار می‌شود، گفت:‌ همچنین برنامه‌ریزی کردیم تا قبل از برگزاری مسابقات نهایی یک اردو متمرکز برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن حاضر شوند که از طریق این اردو می‌توان اهداف ذکر شده را نیز دنبال کرد.

زاده‌کمند درباره اینکه چه جوایزی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است، نیز گفت: مشوق‌های این مسابقات جوایز نقدی، مدال لوح تقدیر و جوائز غیرنقدی خواهد بود که به منتخبین مرحله سازمانی و کشور اهدا می‌شود؛ همچنین علاوه بر کارکنان وظیفه، مشوق‌هایی هم برای فرماندهان یگان‌های فعال که منتخبین آن‌ها به مرحله پایانی رسیده‌اند در نظر گرفته شد. همچنین کسانی که در این رقابت‌ها رتبه نخست را کسب کنند به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهند شد.

به گفته وی جوایز نقدی این دوره از مسابقات در مرحله سازمانی از سه تا هفت میلیون تومان است. همچنین سه روز مرخصی تشویقی نیز به برندگان داده خواهد شد. در مرحله سراسری جوایز از پنج تا ۱۰ میلیون تومان است و برگزیدگان شش روز مرخصی تشویقی دریافت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح درباره نحوه شرکت در مسابقات مهارت آموزی سربازان نیز گفت:‌افراد متقاضی باید به دفاتر قرارگاه‌ مهارت آموزی در استان خود مراجع و ثبت نام کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *