مگر مردم غزه و فلسطین با مردم اوکراین فرق دارند؟/ رژیم صهیونیستی به دنبال نسل‌کشی در غزه است

رئیس جمعیت هلال‎احمر اردن با اشاره به جنگ میان روسیه و اوکراین خاطرنشان کرد: زمانی که روسیه، آب و برق اوکراین را قطع کرد، مقامات آمریکایی، اروپایی و ارگان‌های بین‌المللی شروع به اعتراض کردند اما در شرایط مشابه در غزه، ما شاهد سیاست‌ها و استانداردهای دوگانه‌ای هستیم. مگر مردم غزه و فلسطین با مردم اوکراین فرق دارند؟ اسرائیل به دنبال نسل‌کشی در غزه است. ما نباید اجازه دهیم این شرایط ادامه پیدا کند.

به گزارش سادس، دکتر الحدید در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره شرایط هلال‌احمر غزه و نحوه کمک‌رسانی به مردم این منطقه گفت: جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل نه تنها برعلیه حقوق بشردوستانه که جنایت برعلیه بشریت است. واقعیتِ تلخِ در حال وقوع؛ حملات روزانه به مدارس، کلیساها، مساجد، بیمارستان‌ها، زنان و کودکان و غیرنظامیان است. امروز هیچ چیز و هیچکس در غزه از حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی در امان نیست.

وی با ابراز تاسف عمیق خود از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در غزه افزود: بیشتر قربانیان این حملات وحشیانه، کودکان هستند.

الحدید در ادامه به استمداد بین‌المللی هلال‌احمر فلسطین که 15 مهرماه منتشر شد، گفت: هلال احمر فلسطین ابتدا یک استمداد بین‌المللی به قیمت ۱۲ میلیون دلار اعلام کرد اما پنج روز بعد با شدت گرفتن حملات رژیم غاصب صهیونیستی، این استمداد را به ۱۲۵ میلیون دلار افزایش داد چراکه تمام زیرساخت‌ها، تجهیزات، آمبولانس‌ها، و ‌… در هلال‌احمر غزه نابود شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اردن با بیان اینکه تاکنون سابقه نداشته که در استمداد یک جمعیت ملی، درخواست جلیقه ضد گلوله عنوان شود، گفت: این بدان معناست که نیروهای هلال احمر هم در این درگیری‌ها در امان نیستند. کمیته اسلامی هلال بین‌الملل در بغداد اسنادی را در قالب یک کتابچه جمع آوری کرده که نشان‌دهنده نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی و عمق خشونت علیه امدادگران و کادر درمانی است، هرچند که در زمینه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌توان اسناد بی‌شماری در حد چندین کتاب جمع‌آوری کرد.

مگر مردم غزه و فلسطین با مردم اوکراین فرق دارند؟

الحدید با اشاره به جنگ میان روسیه و اوکراین خاطرنشان کرد: زمانی که روسیه، آب و برق اوکراین را قطع کرد، مقامات آمریکایی، اروپایی و ارگان‌های بین‌المللی شروع به اعتراض کردند اما در شرایط مشابه در غزه، ما شاهد سیاست‌ها و استانداردهای دوگانه‌ای هستیم. مگر مردم غزه و فلسطین با مردم اوکراین فرق دارند؟ اسرائیل به دنبال نسل‌کشی در غزه است. ما نباید اجازه دهیم این شرایط ادامه پیدا کند. امروز نه تنها اعضای هلال‌احمر فلسطین، امدادگران و کادر درمان که حتی کودکان و زنان هم هدف حملات وحشیانه این رژیم غاصب هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اردن با تاکید براینکه باید نقض حقوق بشردوستانه در غزه را طی فراخوان بین‌المللی فریاد بزنیم، افزود: در گام‌های مساوی باید به فکر حل بحران سوخت در غزه باشیم. بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و …. بدون سوخت، قادر به خدمات‌رسانی نیستند. همچنین آب آشامیدنی سالم، ژنراتور برای تامین برق نیز از نیازهای فوری غزه است.

وی در ادامه با اشاره به نیازهای فوری دارویی در غزه گفت: در حال حاضر داروی بیهوشی از مهمترین نیازهاست چراکه مجروحان علاوه بر درد ناشی از انفجار، باید درد ناشی از تیغ جراحی را هم تحمل کنند. ما مصاحبه‌های تلویزیونی متعددی با شبکه‌‎های بین المللی انجام دادیم تا صدای هلال‌احمر فلسطین را که به دلیل شرایط وخیم غزه و عدم دسترسی به امکانات، با یک بحران انسانی مواجه است، به گوش جهانیان برسانیم.

الحدید از پیشنهاد جمعیت هلال احمر ایران مبنی بر طرح شکایت بین المللی مشترک و تشکیل کمیته اسلامی هلال بین‌الملل و اقدامات مشترک استقبال کرده و بر لزوم عملیاتی کردن این پیشنهاد در اسرع زمان و به صورت فوری تاکید کرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که جمعیت‌های ملی هلال‌احمر، دست در دست یکدیگر، بتوانند برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، حرکت و اقدامی مثبت داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *