رژیم صهیونیستی راه‌های کمک به غزه را بسته است/ ضرورت تامین سوخت برای هلال احمر فلسطین

روسای جمعیت هلال احمر ترکیه و عراق با پیشنهاد جمعیت هلال احمر کشورمان برای شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه همراهی و بر ضرورت حمایت و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تاکید کردند.

به گزارش سادس، پروفسور بوهدمه؛ رئیس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به اینکه ما به طور مستمر با هلال‌احمر مصر و فلسطین در تماس هستیم افزود: همه ما در تلاش هستیم تا کمک‌های بشردوستانه را از طریق هلال‌احمر مصر به دست مردم مظلوم غزه برسانیم اما متاسفانه اسرائیل راه‌های کمک به غزه را بسته و امکان ارسال بسیاری از کمک‌ها وجود ندارد.

وی با قدردانی از حمایت‌های هلال‌احمر ایران، موضوع برگزاری نشست کمیته اسلامی هلال بین‌الملل را دقیق، به موقع و سنجیده دانسته و عنوان کرد که این پیشنهاد را با جمعیت‌های ملی عضو این کمیته مطرح می‌کند تا با هماهنگی کامل کشورهای مذکور اقدامات عملیاتی لازم انجام شود چراکه جمعیت هلال احمر فلسطین درحال حاضر شرایط بسیار بغرنجی را تجربه می‌کند و حتی محموله‌های کمک‌های بشردوستانه هم از سوی اسرائیل مورد هدف قرار می‌گیرد.

همراهی هلال‌احمر عراق با هلال‌احمر ایران در حمایت از غزه

دکتر یاسین رئیس جمعیت هلال‌احمر عراق نیز در گفت‌وگو با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با تاکید بر ضرورت حمایت از هلال‌احمر، امدادگران، کادر درمان و غیرنظامیان در غزه گفت:‌ مهمترین نکته درحال حاضر، واحد بودن کمک‌ها و همصدایی جمعیت‌های ملی در حمایت از غزه است.

وی با اشاره به اقدامات هلال‌احمر عراق در حمایت از هلال‌احمر و مردم فلسطین گفت: ما یک هواپیمای ۸۰ تنی از طرف دولت به ارزش پنج میلیون دلار شامل غذا، دارو، تجهیزات پزشکی آماده کرده‌ایم تا به غزه ارسال کنیم اما درحال حاضر شرایط منطقه بحرانی است و نتوانسته‌ایم این اقلام را ارسال کنیم.

 یاسین با اشاره به اعتراض هلال‌احمر عراق به نقض حقوق بشردوستانه که توسط نیروهای اسرائیلی علیه مردم مظلوم غزه در جریان است، گفت: با پیشنهادات هلال‌احمر ایران برای برگزاری نشست فوری جمعیت‌های ملی، تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه، کمک برای مداوای مجروحان جنگی و ارسال کمک‌ها به منطقه موافقیم و برنامه‌های هلال‌احمر عراق نیز در همین راستا است. همچنین با پیشنهاد شکایت مشترک جمعیت‌های ملی از طریق مراجع بین‌المللی موافق بوده و از اقدام مشترک برای ارسال محموله‌های امدادی استقبال می‌کنیم.

تلاش برای بازشدن مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

رئیس جمعیت هلال‌احمر ترکیه نیز در گفت‌وگو با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با استقبال از پیشنهادات هلال‌احمر ایران برای حمایت از هلال‌احمر و مردم غزه گفت: باید تلاش کنیم تا با همراهی سایر جمعیت‌های ملی، کریدور کمک‌های بشردوستانه به غزه را از طریق رایزنی با ارگان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی باز کنیم. باید همه دست به دست هم دهیم، صدایمان را بلندتر کنیم و همبستگی خودمان را با همراهی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در حمایت از هلال‌احمر فلسطین اعلام کنیم.

وی افزود: هلال‌احمر ترکیه در تلاش است تا به هلال‌احمر فلسطین برای خرید سوخت، پول نقد برساند، الان تامین سوخت حتی از تامین غذا هم برای هلال‌احمر غزه مهم‌تر است. ما با پیشنهادات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر شکایت مشترک از رژیم غاصب اسرائیل از طریق مراجع بین‌المللی، همینطور تشکیل جلسه اضطراری کمیته اسلامی هلال بین‌الملل و اقدام مشترک جهت ارسال محموله‌های امدادی به غزه اعلام موافقیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *