درخواست هلال‌احمر ایران برای شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان خواستار همصدایی جمعیت‌های ملی برای حمایت از فلسطین، برگزاری فوری نشست کمیته اسلامی هلال بین‌الملل و شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی لاهه به دلیل نقض صریح حقوق بشردوستانه در حمله به غزه شد.

به گزارش سادس، پیرحسین کولیوند به‌صورت برخط و جداگانه با روسای هلال‌احمر اردن، عراق، ترکیه، مدیر اجرایی هلال‌احمر غزه و رئیس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل گفت‌وگو و بر چهار محور اصلی آتش‌بس فوری در اراضی اشغالی و نوار غزه، رعایت حقوق بشردوستانه و ممانعت از ایراد آسیب‌های شدیدتر به غیرنظامیان، زنان، کودکان و اقشار آسیب‌پذیر در نوار غزه،   لزوم رعایت استانداردهای اخلاقی و حمایت همه جانبه از کادر درمان، خبرنگاران، امدادگران هلال‌احمر و غیرنظامیان تاکید کرد.

وی در این جلسات با ارائه پیشنهادات خود برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین، گفت: با برگزاری نشست فوری کمیته اسلامی هلال بین‌الملل، به اقدامات غیرانسانی و کشتن افراد بی گناه و غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیست در غزه واکنش نشان داده و صدای جمعیت‌های ملی در حمایت از هلال‌احمر غزه را به گوش جهانیان برسانیم.

کولیوند در این گفت‌وگوها با اشاره به اینکه کارشناسان حقوق بین‌الملل بشردوستانه در هلال‌احمر ایران درحال جمع‌آوری اسناد کافی و متقن درخصوص نقض آشکار حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به بیمارستان‌ها، کادر درمان، امدادگران هلال‌احمر و همچنین عدم اجازه دسترسی و امدادرسانی به مجروحان جنگی هستند، خواستار همصدایی و همراهی اعضای نهضت برای شکایت از اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران ضمن اعلام آمادگی برای میزبانی از نشست فوری جمعیت‌های ملی عضو کمیته اسلامی هلال بین‌الملل برای حمایت از هلال‌احمر فلسطین و غزه؛ ادامه داد: با برگزاری این نشست، برای برقراری آتش‌بس و باز شدن مسیر کمک‌رسانی به مردم، مصدومان و مجروحان و همچنین مداوای آنها تلاش خواهیم کرد.

کولیوند یکی از اهداف اصولی این نشست مشترک را برنامه‌ریزی به منظور تصمیم‌گیری و اقدام عنوان کرد و با تاکید بر اینکه قلب مسلمانان و آحاد مردم از هر دین و مذهبی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی که با هدف نسل‌کشی در غزه در حال انجام است، به درد آمده است، گفت:‌ تمام تلاش خود را برای کمک به مردم غزه به کار خواهیم بست. امروز شرایط مراکز و کادر درمانی، کودکان، زنان و … در غزه بحرانی است و ما لحظه به لحظه شاهد جنایات جنگی در این منطقه هستیم.  

وی همچنین قطع آب و برق و ممانعت از ورود سوخت و اقلام امدادی به غزه را از مصادیق آشکار نقض حقوق بشردوستانه توصیف کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *