مهمترین نیازهای امدادی مردم غزه چیست؟

مدیر اجرایی جمعیت هلال‌احمر فلسطین، مهم‌ترین نیازهای مردم غزه را تشریح کرد.

به گزارش سادس، بشار، مدیر اجرایی جمعیت هلال‌احمر فلسطین مستقر در غزه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با تاکید بر اینکه تنها راه ورود کمک‌ها به غزه، گذرگاه رفح است افزود: روزانه تنها ۲۰ کامیون می‌تواند از این گذرگاه عبور کند.

وی با اشاره به مهمترین نیازهای هلال‌احمر غزه تاکید کرد: در مدت حملات رژیم صهیونیستی تا کنون ۱۰ آمبولانس‌ هلال‌احمر از بین رفته است. ۲۰ هزار نفر نیز بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند که با تخریب مراکز درمانی، امکان رسیدگی و مداوای آنها را نداریم. چهار بیمارستان به طور کامل تخریب و بیشتر بیمارستان‌ها نیز آسیب جدی دیده‌اند و قادر به ارائه خدمات درمانی به مجروحان نیستند.

بشار با اشاره به اینکه در داخل بیمارستان‌ها بیش از ۱۶ هزار نفر که بیشتر شامل زنان و کودکان می‌شوند، پناه گرفته‌اند؛ گفت:‌ در حال حاضر ارزیابی دقیقی از تمام نیازهای مردم جنگ زده نداریم اما مهمترین نیازها تامین آب و سرپناه برای اسکان این افراد است. همچنین ژنراتور برای تامین برق در بیمارستان‌ها، تامین روزانه ۹ هزار لیتر سوخت برای مراکز بیمارستانی و آمبولانس‌ها، قطعات یدکی مورد نیاز آمبولانس‌ها و پتو برای کسانی که آواره و بی سرپناه شده‌اند، مهترین نیازهای فعلی ما هستند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی در پایان از نگاه بشردوستانه و برادرانه و پیگیری مستمر و روزانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *