نقش پدافند غیرعامل در حوزه جنگ اقتصادی

جانشین رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز در پازل جنگ ترکیبی موجود، سهم جنگ اقتصادی بسیار پررنگ و غیرقابل انکار است، گفت: قطعا یکی از حوزه‌هایی که پدافند غیرعامل می‌تواند نقش داشته باشد، حوزه جنگ اقتصادی است. ارتقاء آستانه تحمل ملی در برابر تهدیدات و بالابردن قابلیت بقاء و حفظ کشور در شرایطی که دشمن علیه ماست، این جایگاه را مشخص می‌کند.

به گزارش سادس، هاشمی در اولین همایش پدافند غیرعامل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طیف گسترده‌ای از خدماتی که در سطح کشور ارائه می‌کند، بیش از ۵۰ میلیون مخاطب مستقیم دارد و تقریبا همه جمعیت کشور به صورت مخاطب غیرمستقیم از این وزارتخانه خدمات می‌گیرند، گفت: چند کلان پروژه در سطح ملی در این وزارتخانه در حال پیگیری است؛ پروژه کالابرگ الکترونیک و پروژه دهک‌بندی یارانه‌ها و بیش از ۸۰ سامانه‌ای که به صورت مستقیم در حال ارائه خدمت به مردم در حوزه‌های مختلف است، در حال پیگیری است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه پدافند غیرعامل در وزارت تعاون اهمیت و جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است، افزود: سیاست ابلاغی ریاست کمیته پدافند غیرعامل وزارتخانه این است که با استفاده از ظرفیت گسترده‌ای که در حوزه‌های مختلف وزارتخانه وجود دارد و همچنین ساماندهی آن، اقدامات بسیار موثری را در حوزه پدافند غیرعامل اقتصادی داشته باشیم.

جانشین رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز در پازل جنگ ترکیبی که وجود دارد، سهم جنگ اقتصادی بسیار پررنگ و غیرقابل انکار است. قطعا یکی از حوزه‌هایی که پدافند غیرعامل می‌تواند نقش داشته باشد، حوزه جنگ اقتصادی است. ارتقاء آستانه تحمل ملی در برابر تهدیدات و بالابردن قابلیت بقاء و حفظ کشور در شرایطی که دشمن علیه ماست، این جایگاه را مشخص می‌کند.

 وی پدافند غیرعامل اقتصادی را معادل اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ارتباط بین این دو ارتباط مستقیم و لازم و ملزوم هم هستند. اگر اصول پدافند غیرعاملی که در سازمان پدافند غیرعامل تدوین شده را با اصول و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تطبیق دهیم، بیش از ۹۰ درصد این اصول با هم دیگر انطباق دارند.

وی معتقد است که یکی از زنجیره‌های مهمی که دشمن امروز هدف گرفته، زنجیره تامین نیازهای اولیه‌ای است که در سطح کشور وجود دارد؛ امروزی که دشمن با تمام انرژی و توان خود وارد شده و عرصه را بر کشور ما تنگ کرده است.

جانشین رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مقابله با فساد در حوزه اقتصادی یکی از ملزومات پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی است، گفت: مفسدین اقتصادی که به تعبیری ستون پنجم دشمن هستند، یکی از حوزه‌هایی است که در پدافند غیرعامل باید با بررسی همه‌جانبه در حوزه های فساد و مقابله و مسدود کردن آنها در این حوزه قدم برداریم.

هاشمی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در وزارت تعاون در دستور کار است در حوزه تقویت پدافندی در حوزه اقتصادی، مقابله با مفاسد اقتصادی و عزل و حذف عناصر نامطلوب از طریق اقداماتی که در این حوزه اتفاق می افتد، است. 

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های مهمی را در حوزه پدافندی وزارتخانه در دست داریم، گفت: فعال کردن کمیته‌های پدافند همه سازمان‌ها از اقدامات انجام شده است‌. براساس سیاست‌های ابلاغی که به دستور رییس پدافند غیرعامل وزارتخانه در حال پیگیری است، در حوزه‌های زیستی، انتظامی و شیمیایی و سایبری کمیته‌های مختلفی را تشکیل دادیم. در سازمان فنی و حرفه‌ای نیز ظرفیت عظیمی وجود دارد که در حوزه آموزش و آموزشهای مربوط به پدافند غیرعامل استفاده شود.

وی افزود: چهار رزمایش را در یکسال اخیر برگزار و تقویم آموزشی مربوط به این حوزه را تدوین کردیم. همچنین سازمانها را ارزیابی کردیم. 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تنظیم سند جامع پدافند غیرعامل وزارت رفاه را از اولویتهای کاری وزارتخانه عنوان کرد و گفت: آموزش و ارتقاء سطح دانش مجموعه را در اولویت کاری قرار دادیم. پدافند غیرعامل در فضای مجازی اهمیت دارد و جلوگیری از انتشار اخبار ناصحیح و دروغ که گاها از سوی دشمن در حوزه اقتصادی در حال تزریق است، از اهداف ماست که روی آن تمرکز کردیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *