بزرگ‌ترین نقطه مثبت فصل جدید لیگ بسکتبال/ آرزومندی: در ایجاد جذابیت عقبیم

بزرگ‌ترین نقطه مثبت فصل جدید لیگ بسکتبال/ آرزومندی: در ایجاد جذابیت عقبیم

کارشناس بسکتبال ایران گفت: نقطه مثبت فصل جدید لیگ برتر پخش زنده مسابقات است، اما ما باید در زمینه ایجاد جذابیت برای این رشته هم بهتر عمل کنیم چون از سایر کشورها عقب‌تر هستیم.

علی آرزومندی در گفت‌وگو با سادس، دربار شرایط فصل جدید لیگ برتر بسکتبال نسبت به فصول گذشته توضیح داد: من فکر می‌کنم سازمان لیگ تلاش می‌کند تغییراتی را در شکل برگزاری مسابقات انجام دهد که مثبت است. امیدوارم با همکاری همه تیم‌ها و انرژی‌ای که سازمان لیگ می‌گذارد، روند فعلی ادامه یابد تا شرایط لیگ بهتر شود. مهم‌ترین اتفاق خوب لیگ در این فصل پخش‌ مستقیم بازی‌ها است که از طریق شبکه ورزش و پلتفرم‌های اینترنتی صورت می‌گیرد.

مهم‌ترین اتفاق لیگ در این فصل پخش‌ مستقیم بازی‌ها است که از طریق شبکه ورزش و پلتفرم‌های اینترنتی صورت می‌گیرد.مربی تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: البته یک موضوع مهم این است که اگر ما دوشنبه و پنج‌شنبه ۴ بازی داریم که ۳ تا از آن‌ها قابل پخش است، زمان برگزاری آن‌ها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مخاطبان و علاقمندان، تعداد بیشتری از بازی‌ها را ببینند. می‌دانم چالش‌هایی از نظر زمان رفت و آمد، پرواز و … برای تیم‌ها وجود دارد، اما باز هم می‌شود مدیریت بهتری کرد.

سرمربی تیم کاله مازندران درباره باخت شاگردانش مقابل تیم تازه وارد طبیعت نیز گفت: در ورزش حرفه‌ای سرمایه گذاری حرف اول را می‌زند. وقتی تیم تازه واردی دارید که با بودجه کم بسته می‌شود، قطعا نتیجه خوبی نمی‌گیرید اما یک تیم هم هست که سرمایه‌گذاری خوبی می‌کند مثل تیم‌ها آورتا، طبیعت و لیموندیس. هر سه تیم‌ تازه‌وارد سرمایه گذاری خوبی کرده‌اند و طبیعت هم تیم خیلی خوبی بود. بازیکنان جوان و باتجربه خوبی دارند و کادر خوبی هم کنار آن‌ها است.

درخشش تازه‌واردهای لیگ بسکتبال/ نایب‌قهرمان تسلیم شد

او درباره دلایل فنی باخت نایب قهرمان فصل قبل لیگ مقابل طبیعت نیز اظهار کرد: بازی خوبی انجام دادیم، اما شروع لیگ است و ما آن هماهنگی صد درصدی که باید را نداریم؛ من خودم را مقصر می‌دانم و در این زمانی که کنار تیم بودم هماهنگی ایجاد نشد. لیگ فعلی کاملا نسبت به سال گذشته لیگ بهتری است و تیم‌های با کیفیت‌تری حضور دارند. بازیکنان خارجی متعدد هم در تیم‌های مختلف وجود دارند که کیفیت لیگ را بالا می‌برند و به رشد بسکتبال ما هم کمک خواهد کرد.

آرزومندی در پاسخ به این سوال که آیا شاگردانش می‌توانند نتیجه سال قبل را تکرار کنند، تصریح کرد: نه من و نه باشگاه توجهی به این موضوع نداریم؛ باشگاه کاله اهداف خاصی را دنبال می‌کند که اگر دقت کنید، تنها تیمی است که ترکیب خود را حفظ کرده است و تغییرات زیاد ندارد. سعی می‌کنیم با پیروزی بازی‌ها را پشت سر بگذاریم، اما تیم ما در بازی‌های دوستانه و مسابقات اول و دوم یک ناهماهنگی‌ها داشت که مسئولیت آن با من است و سعی می‌کنیم این مشکلات را حل کنیم. 

حتی در لیگ‌های کوچک‌تر هم با الگوبرداری از لیگ‌ها موفق، جذابیت ایجاد می‌کنند و ما در این مساله عقب هستیم.او در پاسخ به این سوال که آیا به فکر جذب بازیکن خارجی است، توضیح داد: فعلا با این نفرات ادامه می‌دهیم و هیچ‌کس هم بدش نمی‌آید بازیکن خوب خارجی جذب کند.

کارشناس بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان سرمایه گذاران فعلی را در لیگ ایران حفظ کرد، تصریح کرد: به نظر من وقتی سرمایه گذار جذب یک رشته ورزشی می‌شود، ماندگاری آن سرمایه‌گذار ارتباط مستقیمی با بازخوردی دارد که او از سرمایه‌گذاری خود می‌گیرد. سازمان لیگ و فدراسیون بسکتبال باید به دیده شدن این سرمایه‌گذاری کمک کند که این موضوع با جذاب‌ کردن لیگ و پخش‌های زنده امکان‌پذیر است. اگر تماشاگر نباشد، قطعا سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت.

او تاکید کرد: حتی در لیگ‌های کوچک‌تر هم با الگوبرداری از لیگ‌ها موفق، جذابیت ایجاد می‌کنند و ما در این مساله عقب هستیم؛ باید کار گروهی تشکیل دهیم که چگونه می‌شود بسکتبال را جذاب‌تر کنیم، نه تنها در مسابقات که بلکه در حواشی بسکتبال هم جذابیت خلق کرد تا سرمایه گذار به کار خود در این زمینه ادامه دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *