چتر حمایتی بر سر ۶۰۰۰ دانش‌آموز سمنانی/ طرح ملی مدارس همدل در ۱۳۰ مدرسه استان

سادس/سمنان معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: طرح ملی مدارس همدل در راستای توسعه تعاملات انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در ۱۳۰ مدرسه استان در حال اجراست.

عابد دینی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان ۸ آبان با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۳۰ مدرسه نیکوکار هیئت‌امنایی، غیرانتفاعی و نمونه دولتی استان سمنان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش زمینه تحصیل ۷۰۰ نفر از دانش آموزان تحت حمایت را در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات حمایتی و تحصیلی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان افزود: تکریم و حفظ عزت‌نفس دانش‌آموزان تحت پوشش و نیازمند در اولویت است تا آنان از دریافت خدمات مختلف آموزشی، رفاهی احساس تبعیض و تفاوت با دیگر دانش‌آموزان نداشته باشند.

این مدیر مسوول، فراهم‌سازی زمینه تقویت علمی دانش‌آموزان دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد از اهداف اصلی این طرح برشمرد و بیان کرد: آینده کشور در گرو انجام چنین اقدامات ارزشمندی است که ریشه در آموزه‌های دینی و اعتقادی دارد.

وی ترویج فرهنگ خیر و احسان را از دیگر اهداف طرح مدارس همدل دانست و اظهار کرد: اگر جامعه‌ای به خیر و احسان به‌ویژه در مقوله تحصیل وارد شود، نتایج خوبی در آینده دانش‌آموزان و نیز رشد فرهنگی جامعه خواهد داشت.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تأمین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و با همکاری کمیته امداد و وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و اجراشده است که به‌واسطه آن دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت این نهاد از خدمات آموزشی در مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی بهره‌مند می‌شوند .
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *