کرمانشاه امسال در لیگ بسکتبال شرکت نمی‌کند

کرمانشاه امسال در لیگ بسکتبال شرکت نمی‌کند

سادس/کرمانشاه رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه از عدم حضور تیم کرمانشاه در رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال کشور به دلیل نداشتن اسپانسر خبرداد.

کرم احمدیان در گفت و گو با سادس، با اشاره به در پیش بودن رقابت های لیگ دسته اول بسکتبال، اظهار کرد: طی سه سال گذشته با سختی های زیاد و بدون هیچ حامی مالی در رقابت های لیگی شرکت کردیم، تا جایی که به لیگ حرفه ای هم راه یافتیم.

وی ادامه داد: تمام بازیکنان و کادر فنی که طی این چندسال برای حضور در این رقابت‌ها در اختیار داشتیم، همگی بومی کرمانشاه بودند و بدون هیچ دستمزد و قراردادی بازی می کردند و به واسطه اعتبار چندین ساله ام در فدراسیون حتی ورودی های سنگین مسابقات را هم پرداخت نمی کردیم.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه اضافه کرد: علیرغم اینکه بازیکنان ما همگی جوان و شروع حضورشان در رقابت های لیگ بود، اما در مقابل تیم های بزرگی مانند گل گهر، مهرام و… بسیار خوب بازی می کردند و گاها در مقابل آنها پیروز هم می شدند.

وی ادامه داد: در این سالها به واسطه حضور تیم کرمانشاه در رقابت های لیگی برخی از بازیکنان کرمانشاهی به تیم های مطرح معرفی شدند، تا جایی که نزدیک به ۱۰ نفر از بازیکنان ما به تیم هایی مانند نفت، مهرام، کاله و تیم های دیگر پیوستند.

احمدیان در ادامه با بیان اینکه به واسطه عدم حمایت اسپانسرها و مسئولین استانی امسال کرمانشاه دیگر در لیگ بسکتبال شرکت نمی کند، گفت: طی سه سال گذشته سختی های زیادی برای حضور در لیگ کشیدیم، درحالیکه وظیفه هیات تیم داری نیست، اما تنها به دلیل کمک به جوانان علاقمند به بسکتبال کرمانشاه این کار را کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که مسئولین کرمانشاه به بسکتبال توجه نکنند، دیگر در لیگ تیم داری نخواهد کرد، گفت: چرا در شهری مانند گرگان، شهرداری این شهر باید ۶۰ میلیارد تومان برای بسکتبال هزینه کند تا در سوپرلیگ شرکت کند و بازیکن خارجی بگیرد، اما در کرمانشاه هیچ هزینه ای نکنند، مگر کرمانشاه از گرگان کوچکتر است؟

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه تصریح کرد: از طرفی مردم و رسانه های این شهر هم از مسئولین و کارخانجات خود می خواهند که حامی ورزش باشند، اما در کرمانشاه نه مردم و نه رسانه‌ها مطالبه‌گر نیستند.

کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال ایران اضافه کرد: هزینه حضور تیم کرمانشاه در لیگ دسته اول بسکتبال حدود دو میلیارد تومان می شود که ما توان تامین این هزینه را نداریم و کسی هم کمکی نمی کند. 

وی ادامه داد: باتوجه به استعدادهایی که در بسکتبال داریم، کرمانشاه این ظرفیت را دارد که حتی در رقابت های سوپرلیگ هم شرکت کند و امتیاز آن را هم می توانم برای استان بگیرم، اما این مستلزم این است مسئولین و کارخانجات هم پای کار بیایند.

احمدیان در بخش پایانی سخنانش گفت: باتوجه به اینکه امسال هیچ حامی مالی نداریم و هیات هم وظیفه تیم داری ندارد، از این پس بیشتر تمرکز خود را روی برنامه های هیات همچون برگزاری رقابت های لیگ استانی نوجوانان و جوانان، اعزام تیم ها به مسابقات، استعدادیابی و… خواهیم گذاشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *