ارائه امتیازات شهروندی در سامانه «باشگاه شهروندی» به صورت یکپارچه به تهرانی‌ها

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت: امتیازات شهروندی در سامانه «باشگاه شهروندی» به صورت یکپارچه به شهروندان داده خواهد شد.

به گزارش سادس، سعید جهانی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزها، گواهی‌ها، استعلامات و خدمات غیرحضوری شهرداری تهران با بیان اینکه تأکید ویژه بر این بود که نمی‌توانیم یک درگاه واحد برای تمام خدمات داشته باشیم، گفت: ما دو دسته خدمات داریم که دسته ای از آن برای پرسنل شهرداری و دسته دوم برای مردم و کسب و کارهای خصوصی و دولتی است.

وی افزود: دو بستر اینترنت و اینترانت فراهم شده و به علت جداگانه بودن این دو بستر نمی‌توان درگاه یکسانی در نظر گرفت؛ خرید از میادین میوه و تره بار و خدماتی این چنینی تقسیم بندی و در اپلیکیشن موبایلی پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران تأکید کرد: یکپارچگی در این لایحه به این شکل است که پروفایل و نام کاربری در تمام سامانه های شهرداری یکسان خواهد بود. از سویی دیگر در کیف پول، تراکنش ها در سامانه دیگر لحاظ خواهد شد و در واقع با یک کیف پول می توان تمام پرداخت ها را انجام داد.

جهانی ادامه داد: موضوع سوم در سامانه، باشگاه شهروندی است که امتیاز به صورت یکپارچه به شهروندان داده می شود. در کارتابل نیز یک کارپوشه برای هر کاربر پیش بینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این خدمات آدرس مجزایی نیز دارند و اگر به هر دلیلی مشکلی یا حمله سایبری ایجاد شود، سامانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: درگاه دولت نیز به همین شکل است و کاربر به فراخور تسهیل در دسترسی از درگاه های مختلف خدمات را دریافت خواهد کرد. ما پنجره واحد را ایجاد می‌کنیم که خدمات تسهیل شود؛ اما ممکن است برخی شهروندان بخواهند از سامانه های سابق استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *