تغییر سنت ۲۶ ساله برای فرار از بحران

تغییر سنت ۲۶ ساله برای فرار از بحران

آژاکس قصد دارد برای اولین بار در ۲۶ سال اخیر یک سرمربی خارجی به خدمت بگیرد.

به گزارش سادس و به نقل از استار، آژاکس پس از ثبت بدترین شروع فصل در تاریخ، سنت ۲۶ ساله خود را تغییر خواهد داد. این تیم هلندی با ۳۶ عنوان قهرمانی در لیگ و ۲۰ جام حذفی در کابینه خود موفق‌ترین باشگاه در هلند است.

آژاکس در سال ۲۰۱۹ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود اما در حال حاضر پس از شروع ضعیف فصل، درگیر یک نبرد واقعی برای سقوط نکرده شده است. قهرمان چهار دوره اروپا در بحران به سر می‌برد و هواداران این تیم بعد از اینکه آژاکس از هفت بازی ابتدایی خود تنها ۵ امتیاز کسب کرد، دست به اعتراض شدیدی زده‌اند. آنها در رده هفدهم لیگ قرار دارند و فقط یک امتیاز از تیم انتهایی ولندام بیشتر دارند و در حال حاضر ۲۲ امتیاز از آیندهوون صدرنشین عقب‌تر هستند. 

آژاکس پس از باخت ۴ بر ۳ مقابل اف سی اوترخت، به پایین‌ترین رتبه خود در تاریخ لیگ رسید، نتیجه‌ای که باعث شد موریس اشتاین، سرمربی تیم جدا شود. هدویگز مادورو، بازیکن سابق و دستیار سرمربی قبلی، مسئولیت شکست در لیگ اروپا مقابل برایتون را بر عهده گرفت اما باشگاه اکنون به دنبال یک قرار دائمی با او است.

آژاکس اکنون احتمالا سنت‌های قدیمی خود را زیر پا خواهد گذاشت. ۲۶ سال بود که همه مربیان این تیم هلندی بودند و حالا یک خارجی قرار است روی نیمکت این تیم بنشیند.

آخرین سرمربی خارجی این تیم بازیکن‌ساز هلندی، مورتن اولسن از دانمارک بود که در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷ قهرمان لیگ و جام حذفی هلند شد. هنگامی که او در دسامبر ۱۹۹۸ از هدایت تیم خود برکنار شد، باشگاه تصمیم گرفت که فقط مربی هلندی داشته باشد.

 افرادی مانند رونالد کومان، مارکو فان باستن، مارتین یول، اریک تن هاخ و آلفرد شرودر همگی از آن زمان در راس کار بوده‌اند. با این حال، با کمبود نامزدهای هلندی در دسترس، باشگاه قرار است به دنبال سرمربی خارجی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *