انتقاد نسل طلایی از فدراسیون بسکتبال ایران!

انتقاد نسل طلایی از فدراسیون بسکتبال ایران!

با توجه به فضای بسکتبال کشور، شاید بهتر باشد که فدراسیون فکری به حال آرام کردن این وضعیت کند.

به گزارش سادس، این روزها با وجود آغاز شدن لیگ برتر و بازی‌های باشگاهی بسکتبال ایران، همچنان شاهد آن هستیم که بحث‌های زیادی درباره وضعیت تیم ملی بزرگسالان مطرح می‌شود و عمدتا صحبت‌ها نسبت به هم ضد و نقیض هستند.

عملکرد ضعیف تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ با کسب جایگاه سی و یکم و پس از آن هم عدم کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو (کسب جایگاه پنجم)، باعث شده انتقادات بسیار زیادی از کادرفنی تیم ملی و فدراسیون صورت بگیرد.

در روزهای گذشته بسیاری از ملی‌پوشان سابق بسکتبال از جمله صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی و … نسبت به عملکرد فدراسیون و تیم ملی انتقادهایی را مطرح کرده‌اند که باعث شده فضای این رشته متشنج شود.

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال هم که یکی از هم‌بازی‌های این ملی‌پوشان در دوران طلایی بسکتبال ایران بود، تا این لحظه تمام قد پشت هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی ایستاده و از عملکرد این مربی ترک اعلام رضایت کرده است.

اما از سوی دیگر، در شرایطی که انتقادها از عملکرد تیم ملی شدت گرفته است، افرادی چون سعید ارمغانی، سرمربی سابق تیم ملی عملکرد دمیر را با وجود برخی ضعف‌ها قابل قبول دانست. ضمن اینکه تغییر نسل ایجاد شده در تیم ملی هم باعث شده تا برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد داشته باشند که باید به این سرمربی ترک زمان داد.

این روزها خانواده بسکتبال ایران صحبت‌های ضد و نقیضی نسبت به یکدیگر انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد که تنها چیزی که در میان این هرج و مرج ضربه خواهد خورد، چیزی نیست جز خود بسکتبال؛ اتفاقی که در ابتدای حضور داوری در فدراسیون به شکل دیگری نمود داشت و فضا متفاوت از وضعیت کنونی بود.

در ماه‌های ابتدایی انتخاب داوری به عنوان رئیس فدراسیون، همه اهالی بسکتبال همدل و با هم به حمایت از جواد داوری پرداختند ولی در حال حاضر چنین چیزی دیده نمی‌شود؛ اتفاقی که شاید به وجود برخی نقایص در کار این رئیس جوان صحه می‌گذارد.

با توجه به جو نه چندان مناسب بسکتبال کشور در این روزها، شاید بهتر باشد که فدراسیون بسکتبال با یک شفاف سازی مناسب به واسطه اعلام برنامه‌های خود و برگزاری نشست خبری، جو متشنج حاکم بر این رشته را آرام کند و پاسخ لازم را به انتقادات بدهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *