ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار در سمنان

سادس/سمنان مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با پرداخت بیش از ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض السحنه از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

محمد حسین ذوالفقاری، 6 آبان ماه اظهار کرد: ایجاد این میزان فرصت شغلی آن هم با رویکرد توانمندسازی برای زنان سرپرست خانوار یک گام بزرگ در راستای توسعه فعالیت‌های حوزه اشتغال در حوزه زنان و خانواده در استان است.

وی ادامه داد: تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۳ درصد از مددجویان تحت حمایت را بانوان تشکل می‌دهند گام نهادن در این راه ما را به اهداف این نهاد مقدس نزدیک می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند، اضافه کرد: فوت، طلاق، از کار افتادگی، اعتیاد، زندانی بودن همسر و… از جمله مهم‌ترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن این افراد در کمیته امداد است .

ذوالفقاری ادامه داد: این نهاد نه تنها در حوزه اشتغال بلکه خدماتی چون کمک به هزینه درمان، تأمین مسکن. پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن، فرهنگی، مشاوره، تحصیلی و…را به این خانواده ها ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: کمیته امداد ازجمله دستگاه‌های متعهد به ایجاد دو هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان است، خاطرنشان کرد: با ثبت دو هزار و ۱۸۹ فرصت شغلی در سامانه رصد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، این نهاد مقدس توانست ۷۸ درصد از تعهد اشتغال را محقق کند و موفق به کسب رتبه اول در ایجاد اشتغال در بین دستگاه های اجرایی در استان شود.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *