ادامه جستجوها برای یافتن مظنون تیراندازی مرگبار در ایالت «مین» آمریکا

کمیسر امنیت عمومی ایالت مین روز گذشته (پنجشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که صدها افسر پلیس در سراسر این ایالت در جستجوی «رابرت آر کارد»، مظنون تیراندازی های مرگبار هستند.

به گزارش سادس به نقل از اسکای نیوز، شامگاه چهارشنبه مردی ۴۰ ساله در یک تالار بولینگ در ایالت مین اقدام به تیراندازی کرد و پس از آن نیز به رستورانی در پنج کیلومتری آن می‌رود و آنجا نیز تیراندازی می کند، پایگاه خبری ها تعداد کشته شدگان این حادثه را ۱۶ تا ۲۲ نفر گزارش کرده اند. همچنین در این حادثه ۱۳ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

گزارش ها حاکی از آن است که رابرت آر کارد یک مربی آموزش دیده اسلحه گرم و عضو ذخیره ارتش ایالات متحده است، تابستان امسال به مدت دو هفته در یک مرکز بهداشت روانی بستری بود. کارد از شنیدن صداهایی شکایت داشته و از مشکلات روانی دیگری نیز رنج برده است.

پلیس بدون اشاره به سن قربانیان گفت شمار قربانیان را هفت نفر اعلام کرد که همگی مرد بودند که سه نفر از آنها پس از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

پلیس از ساکنان شهر لویستون خواسته تا در خانه بمانند. همچنین تمام مدارس دولتی منطقه روز گذشته کلاس‌های خود را تعطیل کردند. پلیس همچنین از ساکنان شهر «بودوین»، در حدود ۲۰ کیلومتری شرق لویستون نیز درخواست کرده تا در خانه های خود پناه بگیرند.

شهر لویستون که در گذشته یک مرکز نساجی بوده ۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

ایالت مین که در نزدیکی مرز شمال شرقی با کانادا قرار گرفته یک ایالت عمدتا روستایی است و بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ حدود نیمی از بزرگسالان در این منطقه اسلحه دارند.

در ایالت مین برای خرید اسلحه نیازی به مجوز نیست و قوانین به اصطلاح «پرچم قرمز» که در برخی ایالت ها به مجریان قانون اجازه می دهد تا به طور موقت افرادی را که خطرناک تلقی می شوند خلع سلاح کنند، در این ایالت وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *