موضوع انتقال قرارداد خارجی واردات واگن مترو به داخل بررسی می شود

سادس/مرکزی وزیر کشور گفت: سابقاً یک قرارداد فاینانس خارجی برای واردات واگن مترو منعقد شده بوده که این قرارداد در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است، این بررسی جزو برنامه هاست و اگر بتوان به نتیجه رسید حتماً این کار انجام خواهد شد.

احمد وحیدی پنجشنبه چهارم آبان در بدو ورود به استان مرکزی با حضور در شرکت واگن پارس از خطوط تولید این شرکت بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست دولت قطعاً حمایت از تولید داخل به خصوص درباره تولیداتی است که علاوه بر تولید، یک راهی برای پیشرفت سایر صنایع قلمداد می شوند .

وی با بیان اینکه صنعت واگن سازی می تواند بسیاری از صنایع دیگر را به کار اندازد و آینده خیلی قوی تری نیز داشته باشد افزود: با توجه به اینکه امروز در دنیا موضوع قطارهای سریع‌السیر مطرح است، این تکنولوژی باید به داخل منتقل شود.

وزیر کشور ادامه داد: واگن پارس یک محوری است که می تواند اضافه بر تولید کنونی و  جبران بسیاری از نیازهای داخل کشور زمینه ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته تر باشد.

وحیدی با اشاره به خط قطارهای سریع السیر بین تهران و اصفهان و تهران و مشهد و با بیان اینکه این مهم که جزو مسائل آینده در حوزه قطار هستند و از این خطوط سریع السیر در آینده در سایر شهرها نیز نیاز می شود خاطرنشان کرد: مسائل مترو نیز بسیار گسترده است و آینده نشان می دهد که در بسیاری از شهرهای دیگر به این مهم نیاز است بنابراین این ظرفیت در کشور بسیار لازم است.

وی با بیان اینکه واگن پارس یک صنعت بسیار قدیمی و توانمند است افزود: این صنعت می تواند بسیاری از نیازها را تامین کرده و واگن‌های مترو و مسافربری و واگن‌های باری و لوکوموتیو و بوژی را تولید کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز از ۶ لوکوموتیو در این شرکت بازدید شد که از ظرفیت این شرکت باید استفاده شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه موضوع واردات مترو مربوط به قراردادهای سابق است، گفت: سابقاً یک قرارداد فاینانس خارجی منعقد شده بوده که این قرارداد در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است و این بررسی جزو برنامه‌ها است و اگر بتوان به نتیجه رسید حتماً این کار انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به‌ اهمیت واگن پارس و اینکه نباید ظرفیت این کارخانه از دست برود، باید برای سفارش های آینده و اینکه این شرکت چقدر می‌تواند در  کار خود توسعه ایجاد کند و چه مقدار از قراردادهای خارجی قابل انتقال به داخل است گفت و گو انجام شود.

به گزارش سادس؛ با حضور وزیر کشور ۸۰ دستگاه انواع واگن ساخت واگن پارس مپنا به ناوگان ریلی کشور تحویل داده شد.

وزیر کشور که به منظور بررسی مسائل استان، بازدید و افتتاح چند پروژه، صبح امروز با استقبال استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین وارد اراک شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره ۲۸۰۰ شهید شهرستان اراک بخشی از برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به استان مرکزی است.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *