توجه به«کاردرمانی»سالمندان ازضروریات جامعه است/ ۳۲۱مرکز کاردرمانی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تأکید بر اینکه توجه به «کاردرمانی» برای سالمندان از ضروریات جامعه است، گفت: «کاردرمانی» نگین نظام توانبخشی کشور است.

به گزارش سادس، دکتر محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه توجه به کاردرمانی در بحث سالمندی یکی از ضروریات امروز جامعه است، گفت: کاردرمانی یکی از رشته ها و حرفه های مهم در نظام سلامت برای جامعه و مردم است، این رشته با هدف به حداکثر رساندن استقلال و مشارکت فرد در جامعه در حال خدمت رسانی به طیف وسیعی از افراد با انواع اختلالات جسمی، ذهنی و روانی اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه توجه به نکات خاصی در این زمینه بسیار کمک کننده است، افزود: باید بتوان فارغ التحصیلان توانمندی را در این حوزه تحویل جامعه دهیم.

وی تاکید کرد: امروزه کاردرمانی در نظام سلامت، با رویکردهای نوین از جمله تکنولوژی توانبخشی و فن آوری های به روز در خط اول توانبخشی پس از اقدامات پزشکی اولیه، قراردارد و با پرورش کارشناسان بالینی و اعضای هیات علمی مجرب، گام های ارزشمندی درجهت خدمت به جامعه هدف بر می دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه کاردرمانی نگین نظام توانبخشی کشور است، گفت: پوشش ۶ کد خدمتی کاردرمانی با تعرفه ۷۰ درصد با توجه به نوع مالکیت (خصوصی، دولتی، خیریه و عمومی غیردولتی) برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، پوشش ۲ کد خدمتی کاردرمانی برای افراد دارای اتیسم، پوشش خدمات کاردرمانی از محل صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر شامل بیماری های (اس ام ای، بال پروانه ای، ام اس، بیماری های متابولیک، سرطان، سکته مغزی، ضایعه نخاعی، بیماری های مزمن روانی، موکوپلی ساکاریدوز، اتیسم و دیستروفی دوشن) از اقدامات بیمه سلامت در این حوزه است.

وی گفت: باید بتوان هزینه های مربوط به کاردرمانی و توانبخشی را تا حد ممکن برای مردم کاهش داده و خدمات بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر ناصحی افزود: درحال حاضر ۳۲۱ مرکز کاردرمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *