پیام حیدری : به خاطر نبود VAR نمی‌توانم در لیگ قهرمانان داوری کنم

پیام حیدری : به خاطر نبود VAR نمی‌توانم در لیگ قهرمانان داوری کنم

پیام حیدری داور شایسته ایرانی در گفت‌وگویی که با روزنامه عربستانی داشت دلیل قضاوت نکردن در لیگ قهرمانان آسیا را نبود VAR در ایران دانست.

به گزارش سادس و به نقل از الشرق الاوسط، عربستان چند سالی است که در رقابت‌های خود از کمک داور ویدئویی یا به اصطلاح VAR استفاده می‌کند.

داورانی از کشورهای عربی و ایران راهی عربستان می‌شوند تا استفاده از VAR را یاد بگیرند و مجوز قضاوت را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست آورند.

داوران ایرانی وارد عربستان شدند

کنفدراسیون فوتبال آسیا در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا استفاده از کمک داور ویدئویی را از همان مرحله گروهی آغاز کرده است و داوران باید مجوز گذراندن دوره آموزش VAR را داشته باشند.

معصومه شاکری، مدرس ایرانی در فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از افرادی است که برای آموزش VAR راهی عربستان شده است.

او در گفت و گو با الشرق الاوسط گفت: ما به خاطر دریافت مجوز استفاده از VAR و اجرای آن در ایران راهی عربستان شده‌ایم. سطح داوری در عربستان بسیار پیشرفت کرده است. از مسئولان عربستانی که استقبال بسیار خوبی از ما داشتند تشکر می‌کنیم. ما باید از تجربه و آموزش‌های این دوره بهره گیریم. به نظرم داوری در آسیا پیشرفت خواهد کرد و اگر به همین منوال ادامه داشته باشد شاهد حضور داوران زیادی از آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶ خواهیم بود.

پیام حیدری دیگر داور ایرانی است که در این دوره آموزش  VAR در عربستان شرکت کرده است.

او گفت:  دریافت کردن مجوز آموزش VAR باعث می‌شود در رقابت‌های بین المللی فرصت قضاوت کردن داشته باشیم. به خاطر اینکه در ایران VAR وجود ندارد مجوز قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا را به دست نیاوردم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *