۵۰۰ هکتار از اراضی حفاظت‌شده "میشداغ" از متصرفان پس گرفته شد

سادس/خوزستان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگـان از باز پس گیری ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و حفاظت‌شده “میشداغ” از متصرفان خبر داد.

هادی جلالی با اشاره به عملیات خلع ید متخلفان از اراضی ملی در میشداغ، اظهار کرد: بخشی از اراضی ملی و حفاظت شده منطقه میشداغ در حوزه استحفاظی شهرستان‌های دشت‌آزادگـان و کرخه موسوم به روستای ابوغریب واقع در پشت سایت تکثیر آهو، به تصرف افرادسودجو در آمده بود که با شخم و مرزبندی، تغییر کاربری این عرصه‌های ملی و حفاظت شده را در نظر داشتند.

به گزارش سادس، وی افزود: به همین منظور پرونده قضایی با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت‌آزادگـان علیه متخلفان در سال ۱۳۹۸ تشکیل شد.

جلالی گفت: با حضور دادستانی شهرستان دشت‌آزادگـان برای پیگیری و خاتمه دادن به این پرونده، روز یکشنبه ۳۰ مهرماه با حضور در محل مورد نظر و هماهنگی با یگان نیروی انتظامی بخش الوان مرکز شهرستان کرخه و با دستور قاطعانه، این اراضی که مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار داشتند، پس گرفته شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگـان با قدردانی از حمایت‌های دادستانی در پرونده‌های مربوط به محیط زیست و همکاری و همراهی نیروهای انتظامی، بر ادامه برخورد قاطعانه با متخلفان و متجاوزان عرصه‌های منابع طبیعی تاکید کرد.

 صادقیان، دادستان دشت‌آزادگـان نیز در این خصوص گفت: یگان‌های منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی با اتکا به قوانین تعریف شده و دستورهای قضایی دستگاه قضایی می‌توانند دست متخلفان را از تجاوز به منابع طبیعی و حریم عرصه‌های ملی کوتاه کنند.

وی افزود: به منظور مقابله با پدیده زمین‌خواری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی رئیس قوه قضاییه در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و صیانت از منابع ملی و طبیعی کشور، دادستانی شهرستان دشت آزادگــان بدون اغماض و با قاطعیت با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر و حریم قانونی رودخانه‌ها کنند، برخورد قانونی می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هکتار از این اراضی مربوط به دولت بوده است، گفت: از دستگاه‌های دولتی درخواست می‌شود با نظارت بیشتر بر اموال منقول و غیرمنقول خود، از فراهم شدن زمینه هر گونه جرم در این خصوص و ایجاد ضرر و زیان به بیت‌المال جلوگیری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *