اطلاعات سامانه‌های کنترلی معابر و جاده‌ها در اختیار فراجا قرار می‌گیرد

با تصویب مجلس، کلیه اطلاعات سامانه‌های کنترلی معابر، بزرگراه‌ها، جاده‌ها و آزادراه‌ها در اختیار فرماندهی نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.

به گزارش سادس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم بند الحاقی ۳ ماده ۱۰۳ را تصویب کردند؛ بند الحاقی ۲ نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

طبق مصوبه مجلس در بند الحاقی ۳، کلیه معابر اصلی، میادین و بزرگراه‌ها در مراکز استان‌ها و کلانشهرها و همچنین جاده‌های اصلی و آزادراه‌ها که با نصب، نگهداری و به‌روزرسانی سامانه‌های نظارتی (کنترلی) و مراقبتی هوشمند توسط شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی تحت پوشش قرار می‌گیرد، این سامانه ها و دسترسی آن به صورت برخط در اختیار فرماندهی انتظامی قرار گیرد.

در بند الحاقی ۲ ارجاعی به تلفیق نیز آمده است: «به نیروی انتظامی اجازه داده می‌شود با تأیید ستاد کل نیروهای مسلح به منظور متناسب سازی استعداد نیروی انتظامی با نیازهای امنیتی- انتظامی کشور و کاهش فاصله این استعداد با شاخص ۵ نفر نیرو به ازای هر هزار نفر جمعیت، در طول اجرای برنامه سالانه، پایور مورد نیاز و متناسب با بودجه سنواتی استخدام و به موجودی خود اضافه نماید.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *