استمرار صندوق سبز در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: اجرای طرح صندوق سبز در فروشگاه‌های شهروند به عنوان راهکارکوتاه مدت و اثرگذار جهت فرهنگسازی برای شهروندان ادامه خواهد داشت.

به گزارش سادس حلیا حسینی در چهارمین جلسه کمیته کاهش مصرف پلاستیک که عصر روز گذشته ( ۱ آبان ماه )  با حضور سوده نجفی – عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، حسین نظری – معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری، سید رحیم مرتضوی – شهردار منطقه 9 برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از اجرای مصوبات سومین جلسه کمیته گفت: در دبیرخانه کمیته کاهش مصرف پلاستیک تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی اداره کل و برنامه‌ریزی بلندمدت در این حوزه، جایگزینی کیسه‌های تخریب‌پذیر صورت پذیرد همچنین آموزش چهره به چهره به شهروندان به عنوان برنامه کوتاه‌مدت در فروشگاه‌های هدف و فرهنگ عدم استفاده از کیسه پلاستیکی را در بین شهروندان رواج دهیم.

وی به استقبال خوب شهروندان از طرح  کاهش مصرف پلاستیک در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار که از ابتدای خرداد ماه تا پایان تیر ماه اجرایی شد، اشاره کرد وافزود: آمارها نشان دهنده آن است که با توجه به تفاوت ماهیت خرید از فروشگاه‌های شهروند و میادین تره بار، بازخورد طرح در فروشگاههای شهروند با توجه به نداشتن جایگزین کیسه پلاستیکی خیلی بهتر بوده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: میزان کاهش مصرف کیسه پلاستیکی در بازه زمانی یک ماهه در میادین میوه و تره بار ولنجک، شهید لواسانی، سهروردی، شهید غیبی و دریاچه چیتگر به‌صورت میانگین ۳.۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در فروشگاه‌های شهروند با اختصاص یک صندوق فروش در فروشگاههای بیهقی، بوستان ، بهرود، بهاران و آزادگان این طرح اجرایی شد که با استقبال خوب مشتریان همراه بود و اجرای طرح صندوق سبز در فروشگاه‌های شهروند به عنوان راهکارکوتاه مدت و اثرگذار جهت  فرهنگسازی برای شهروندان ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسینی  با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تغییر الگو و جایگزینی کیسه های پلاستیکی یادآور شد: در صدد آن هستیم بهترین و کم هزینه ترین محصول دوستدار محیط زیست را جایگزین کیسه های پلاستیکی کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *