۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس آموزشی احداث می‌شود

سادس/خراسان جنوبی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در راستای برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس آموزشی احداث شود، گفت: این مجتمع‌ها با رویکرد محله محور یعنی مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله است و تمام نیازهای محله در مدرسه برطرف خواهد شد.

حمیدرضا خان محمدی امروز دوم آبان در مراسم افتتاح مدرسه چهار کلاسه مهرآفرین طبس، گفت: امیدواریم با همت خیرین که نگاه بلندی دارند مدارس را آباد کنیم تا دانش آموزان برای کسب موفقیت تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون باید از کودکان غزه یاد کنیم که بدون سرپناه روزگار را سر می‌کنند، اظهارکرد: خیرین بزرگترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی به خصوص در امر مدرسه‌سازی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه گفت: هر کسی که به موضوع مدرسه‌سازی توجه و دقت دارد یعنی آینده آن منطقه و کشور برایش مهم است و اگر بخواهیم شهرستان طبسی آباد و قوی و پیشرفته داشته باشیم باید مدارس را قوی کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه روح اصلی دین ما روح مبارزه، مقاومت و استکبارستیزی است، گفت: وقتی که ما درس مبارزه، مقابله و مقاومت را داشته باشیم هیچ‌کس نمی‌تواند نگاه چپ به ما کند.

خان محمدی با بیان اینکه در راستای برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس آموزشی احداث شود، گفت: این مجتمع‌ها با رویکرد محله محور یعنی مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله است و تمام نیازهای محله در مدرسه برطرف خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرزمین طبس یک درس مهم دارد آن هم مبارزه است، افزود: رژیم به ظاهر تا دندان مسلح آمریکا و هواپیماهای خاصش در این سرزمین زمین گیر شده و شکست خورده است و وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، کم کم آمریکا افول کرد.

خان محمدی با بیان اینکه دشمن برنامه ریزی کرده است تا نظام آموزشی ما را دچار اختلال کند، افزود: دختران این سرزمین باید قدر منزلت خود را بدانند و اگر ما می‌خواهیم نسل خوبی تربیت کنیم باید در مدارس درس معرفت و مبارزه بگیرید.

افتتاح مدرسه چهار کلاسه مهرآفرین طبس

حجت‌الاسلام محمدی امام جمعه طبس در مراسم افتتاح مدرسه چهار کلاسه مهرآفرین طبس اظهار کرد: شهرستان طبس، شهر دارالمومنین و دروازه ورود خراسان است.

وی ادامه داد: شهرستان طبس دیار عالمان، محققان و پژوهشگران فراوانی است که در عرصه های علوم دینی و علمی صاحب نظر هستند و در عرصه های مختلف صاحب دیدگاه بودند.

محمدی بیان کرد: این شهر دارالمؤمنین و اهل قانع و قناعت، درآمد خوبی برای خراسان جنوبی دارد اما برگشت این درآمد برای خود شهرستان طبس ناچیز است و این اقدام خیرین جهت احداث مدارس مختلف را قدر می‌دانیم.

امام جمعه طبس با بیان اینکه دولت سیزدهم به موضوع علم و تحقیق و پژوهش توجه خوبی دارد، گفت: این توصیه مقام معظم رهبری به جوانان و نوجوانان که علم، سلطان است لازمه آن ایجاد زیرساخت‌هایی است.

وی یاداور شد: ظرفیت این مدرسه محدود است و نیاز به نمازخانه و سالن اجتماعات و آزمایشگاه دارد تا دانش آموزان آینده‌ساز کشور بهره‌های لازم را ببرند و امیدواریم این کار رونق بیشتری ببرد.

به گزارش سادس، این مدرسه ۲۷۰ متر مربع زیربنا دارد و طول دیوارکشی آن ۱۶۰ متر است و در این مدرسه ۲۰۰۰ متر محوطه‌سازی شده است و کلنگ این مدرسه در شهریورماه سال ۱۴۰۱ به زمین زده شده بود.

برای ساخت این مدرسه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی خیران نیک اندیش «الوندی و حسنی» و اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان جنوبی هزینه شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *