ابلاغ منشور حقوق مسافران اتوبوس در پایتخت/دریافت خدمات بدون توجه به ملیت، زبان و نژاد

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تنظیم و ابلاغ نخستین منشور حقوق مسافران اتوبوس خبر داد و گفت: طبق این منشور مسافران می‌توانند تکالیفی که اتوبوسرانی در قبال آنها دارد را بدانند.

مهدی علیزاده در گفت‌وگو با سادس، با تأکید بر اینکه با تمام توان و ظرفیت برای ارائه خدمات به شهروندان تهرانی تلاشی بدون وقفه و شبانه روزی داریم، اظهار کرد: شهردار تهران تأکید ویژه ای برای افزایش رفاه مردم در مترو و اتوبوس دارند و یکی از مهمترین دلایل تصمیم به افزایش ناوگان اتوبوسرانی در این دوره مدیریت شهری هم نیل به این هدف بوده که به امید خدا محقق خواهد شد.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران افزود: همکاران بنده در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران حساسیت ویژه تری برای این منظور دارند و در فصل گرما و سرما بیشترین تلاش خود را انجام می‌دهند تا مردم در سفرهای بسیار کوتاهی که با ناوگان اتوبوسرانی دارند از رفاه بیشتری برخوردار باشند.

وی ادامه داد: بر اساس این هدف، با تعریف چراغ راهی برای همکاران خدوم و تلاشگر اتوبوسرانی تهران، برای نخستین بار منشوری را به منظور رعایت حقوق مسافران اتوبوس تهیه و به سامانه های زیر مجموعه ابلاغ کردیم و هم قسم شدیم به منظور انجام این مسئولیت خطیر و با هدف جلب رضایت شهروندان و مسافران گرامی، آنچه در توان داریم را به کار ببندیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تأکید کرد: مجموعه مدیریت شهری و حمل و نقلی شهر تهران با انعقاد قراردادهای بی سابقه در توسعه ناوگان اتوبوسرانی گامی بلند در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برداشته است.

علیزاده در ادامه تعداد بندهای این منشور را ۱۶ بند عنوان کرد و در تشریح بندهای آن گفت: دریافت خدمات مطلوب بدون توجه به ملیت، زبان، نژاد، موقعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، در محیطی سالم، بهداشتی و ایمن، رعایت شئونات اخلاقی، حضور منظم، آراستگی ظاهر و رفتار حرفه‌ای توأم با ادب و احترام توسط رانندگان اتوبوس، توقف اتوبوس در ایستگاه‌ها برای مدت زمان تعیین شده از سوی مراجع ذیربط و داشتن سفری ایمن با رعایت مقررات و سرعت مصوب از جمله بندهای عنوان شده در این منشور است.

به گفته وی، امکان استفاده افراد دارای معلولیت و کودکان از اتوبوس‌های مناسب‌سازی شده، امکان تهیه و شارژ آسان کارت بلیت در مکان‌های تعبیه شده، امکان دسترسی مسافران به سامانه ۱۳۷ پلاس جهت ثبت انتقادات و پیشنهادات و شفاف‌سازی نرخ بلیت توسط شرکت اتوبوسرانی نیز از دیگر بندهای اشاره شده در منشور حقوق مسافران اتوبوس است که باید شهروندان بدانند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران، اطلاع مسافران از برنامه زمان‌بندی و نقشه خطوط اتوبوسرانی را از دیگر بندهای این منشور ذکر کرد و ادامه داد: اطلاع یافتن از هر گونه تغییر احتمالی در مسیر خطوط، برخورداری از فضای اختصاصی ویژه بانوان و آقایان، اختصاص خط ویژه به اتوبوس‌های تندرو به منظور سهولت در رفت و آمد و مدیریت بهینه زمان و ممنوعیت همراه داشتن حیوانات، کالاهای خطرناک (تیز، برنده، اشتعال‌زا و آلوده کننده)، کالای حجیم با ابعاد نامتعارف در اتوبوس از بندهای دیگر این منشور است.

علیزاده همچنین ممنوعیت استعمال دخانیات در اتوبوس توسط راننده و مسافر ، فراهم کردن زیرساخت جهت دریافت کارت بلیت ویژه اقشار خاص از مراکز مربوطه و امکان پیگیری اشیاء جا مانده در اتوبوس از طریق مراجعه به سایت اتوبوسرانی و ثبت درخواست در قسمت اشیاء گمشده، تماس تلفنی با روابط عمومی سامانه‌ها و مراجعه حضوری به مبادی و مقاصد خطوط را از بندهای پایانی این منشور عنوان کرد.

وی در پایان تأکید کرد: شهروندان می‌توانند پیگیری اجرای این منشور و پیگیری مشکلاتی که برای مسافران پیش می آید را با استفاده از کد دستوری #۲۲*۱۳۷* (همیار اتوبوس) نیز مطرح کرده و به اتوبوسرانی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *