واکنش‌ها به درگذشت جنتلمن انگلیس و یونایتد

واکنش‌ها به درگذشت جنتلمن انگلیس و یونایتد

پس از مرگ سر بابی چارلتون، سیاستمداران و مقامات ارشد به ستاره سابق فوتبال انگلیس ادای احترام کردند.

به گزارش سادس، سر بابی چارلتون، اسطوره فوتبال انگلیس و باشگاه منچستریونایتد، در ۸۶سالگی درگذشت. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، چارلتون را به‌ عنوان اسطوره‌ای که تأثیرش در فوتبال برای مدت زیادی حس خواهد شد، توصیف کرد.

کارل هاینس رومنیگه، مدیرعامل سابق بایرن‌مونیخ، گفت: چارلتون بازیکن بزرگ و کاپیتان تیمی بود که جام جهانی ۱۹۶۶ را برد. او یک شخص بزرگ و یک جنتلمن واقعی بود که بایرن برای او ارزش زیادی قائل است.

هری کین، ستاره بایرن که کاپیتان فعلی تیم ملی انگلیس نیز هست، بعد از پیروزی ۳-۱ بایرن‌مونیخ مقابل ماینتس با بازماندگان چارلتون ابراز همدردی کرد و گفت: چه اسطوره‌ای! یکی از بهترین بازیکنان انگلیسی تمام دوران. من عشق و تسلیتم را به دوستان و خانواده او می‌فرستم.

لوتار ماتئوس، ستاره سابق آلمان، عنوان کرد که چارلتون برای انگلیس مانند اووه زیلر برای آلمان است؛ یک الگو برای همه طرفداران فوتبال در انگلیس. قهرمان جهان در سال ۱۹۹۰ گفت: او نه‌تنها در زمین که در خارج از زمین نیز یک الگو بود.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، نیز در این باره اظهار نظر کرد. او در توییترش نوشت: چارلتون به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال در تاریخ جایگاه بالایی دارد و بسیار محبوب است. در آرامش باش آقای بابی.!

چارلتون الگوی نسلش بود و در سال ۱۹۶۶ با پیروزی ۴-۲ مقابل آلمان قهرمان جام جهانی انگلیس شد. او در منچستریونایتد یکی از بازیکنان کلیدی تیم افسانه‌ای یونایتد بود که عناوین متعددی از جمله جام قهرمانی اروپا ۱۹۶۸ را به دست آورد. یونایتد از حضور این بازیکن به بهترین شکل بهره برد. او در مجموع ۷۵۸ بازی برای یونایتد انجام داد و ۲۴۹ گل به ثمر رساند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *