افزایش ۸ درصدی فوتی‌ها در جاده های کشور

سادس/خراسان شمالی رئیس پلیس راه کشور از افزایش هشت درصدی فوتی‌ها در تصادفات جاده ای کشور خبر داد.

سردار حسن مومنی ۳۰ مهر در جمع خبرنگاران بجنورد اظهار کرد: به رغم روند کاهشی تصادفات و فوتی‌ها طی سال‌های گذشته، در پنج ماهه نخست امسال با افزایش هشت درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای روبه‌رو هستیم.

وی در خصوص دلایل عمده وقوع تصادفات در کشور بیان کرد: عمده دلایل وقوع سوانح جاده‌ای کشور مربوط به چهار تخلف حادثه ساز است که ۸۲ درصد از کل دلایل تصادفات را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، دو مورد از این دلایل وقوع تصادفات محسوب می‌شود و انتظار می‌رود رانندگان به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی سطح جاده‌ها توجه داشته باشند و قوانین را رعایت کنند.

سردار مومنی تاکید کرد: عدم توجه به جلو نیز یکی از دلایل مهمی است که منجر به بروز تصادفات در جاده‌های استان شده و بیشترین عامل منجر به عدم توجه به جلو در رانندگان نیز استفاده کردن از گوشی تلفن همراه است.

وی افزود: خستگی و خواب آلودگی نیز چهارمین دلیل عمده بروز تصادفات در محورهای کشور به حساب می‌آید که بدین منظور می‌توان با بهره‌گیری از استراحتگاه های بین جاده ای و بازارچه‌های محلی استاندارد و سایر اقدامات ابتکاری، آن را کاهش داد.

رئیس پلیس راه کشور همچنین به مشارکت بیمه‌ها برای کاهش سوانح، خسارات و فوتی‌های جاده‌ای اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بیمه‌ای اگر فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قوانین رانندگی را تبلیغ و برروی آن ها سرمایه‌گذاری کنند در واقع خودشان نیز سود می‌برند.

سردار مومنی تاکید کرد: کم و بیش شاهد سرمایه‌گذاری بیمه‌ها هستیم اما باید افزایش پیدا کند. بخش بسیاری از اعتبارات و سود شرکت‌های بیمه صرف پرداخت خسارات مصدومان و دیه فوت شدگان می‌شود که درصد قابل توجهی بوده و در صورتی که خسارات و فوت شده‌ها و به طور کلی تصادفات کاهش یابد آن ها نیز سود بیشتری خواهند برد و در واقع پس‌انداز و سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *