بیانیه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سادس، در متن این بیانیه آمده است: به زودی ظالمین جهان نابودی خود و پیروزی خون بر شمشیر را شاهد خواهند بود. ملت مظلوم فلسطین و غزه و امت غیور و مقاوم مسلمان و کلیه انسان‌های آزاده در سراسر جهان به‌زودی و به دنبال عملیات طوفان الاقصی جشن پیروزی را در قدس برگزار خواهند کرد و فتح وسیغلبون را به گوش جهانیان خواهند رساند و بار دیگر به رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی غلبه خواهند کرد. رژیمی که در چند روز اخیر با شهادت بیش از ۳۰۰۰ نفر و مصدومیت ۱۳۰۰۰ نفر از مردم بی‌دفاع و زنان و کودکان و حتی با فریب آنان و کشاندن آنها به منطقه امنی که برای بیماران و مجروحین در همه مخاصمات تعریف شده یعنی بیمارستان بمباران آنها را برنامه‌ریزی می‌کند و قتل جمعی ۱۰۰۰ نفر و مجروحیت هزاران نفر را و با این حمله در یک شب در بیمارستان بیش از ۱۰۰۰ شهید و بیش از هزاران آواره و مجروح و زخمی به همراه داشت شدت قصاوت جنون‌آمیز خود و تمدن اربابان اروپایی-آمریکایی‌اش را نشان داد.

این جنایت که حاکی از پاک‌سازی قومی و نژادی و نسل‌کشی دست جمعی است با معاهدات و پروتکل‌هایی که مورد تاکید مجامع بین‌المللی است مغایرت فاحش دارد. از جمله این معاهدات کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ است که برای کلیه سرزمین‌های اشغالی پس از ۱۹۶۷ قابل اعمال می‌باشد. مجمع عمومی نیز با صدور قطع نامه ۱۹۸۷ بر شمول کنوانسیون چهارم ژنو بر کلیه سرزمین‌های اشغال شده تاکید دارد و رژیم صهیونیستی را به‌دلیل نقص این کنوانسیون مسئول می­‌داند.

براساس کنوانسیون ژنو نوار غزه در زمره سرزمین‌های اشغال شده مورد نظر کنوانسیون ژنو بوده و در ماده ۵۹ پروتکل اول می‌گوید حمله هر یک از طرف‌های مخاصمه به مکان‌های بی دفاع با هر وسیله ممنوع است و بر اساس ماده ۷ و ۸ اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود و در ماده ۵۴ و ۵۵ کنواسیون ژنو دولت اشغالگر را مکلف می‌کند که احتیاجات اهالی منطقه را از جمله دارو و خوار و بار در کلیه مایحتاج اراضی تحت اشغال خود را فراهم کند و موظف است اطمینان حاصل می‌کند که نیازهای پزشکی سکنه غیرنظامی تامین می‌شود نه قتل و مجروح کردن آنها. نیازهای پزشکی باید حتما تامین شود و از کوچ دسته جمعی یا انفرادی افراد از مناطق اشغال شده منع شده و این کار را ممنوع کرده است.

طبق ماده ۲۳ کنوانسیون چهارم ژنو که می‌گوید هر دولت متعهد ملزم است به محموله‌های دارویی و بهداشتی که منحصرا برای سکنه غیرنظامی دولت متعهد دیگر حتی دشمن فرستاده می‌شود آزادی عبور دهد و نیز به هرگونه محموله خواروبار ضروری، پوشاک، مواد مغذی مخصوص کودکان و زنان باردار آزادی عبور دهد.
 

حال این سوال مطرح است که فریب مردم بی‌پناه و کشاندن آنها به بیمارستان معمدانی و سپس بمباران از نوع خاص و قابلیت بالای ضربه زننده و رهاسازی هزاران ترکش بر بدن مردم بی‌گناه چه معنایی دارد؟ که اهدایی آمریکا در روزهای اخیر بوده است و جنایت جنگی محسوب می‌شود. آیا این کافی است که دبیرکل سازمان ملل بگوید که وحشت‌زده هستم و آن را قویا محکوم می‌کنم یا برلین بگوید که شوکه شده است یا رئیس کمیسیون اروپا بگوید این حمله هیچ توجیحی ندارد یا ترکیه بگوید این مصداق بارز جنایت غیرانسانی است یا دیدبان حقوق بشر بگوید جنایت غیرقابل توصیف است.

در حالیکه همه باید انگشت اتهام را به سوی مقصر اصلی یعنی آمریکا برگردانند و مانع ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته اخیر و بیشتر از این به منطقه گردند و محاکمه سردمدارانشان را خواستار شوند.گرچه به دلیل ماهیت وابسته مجامع و سازمان‌های بین‌المللی به سلطه‌گران امیدی به آنها نیست اما قصور و کم توجهی و سکوت مسلمین و انسان‌های آزاده و نیک سرشت در این لحظات حساس و سرنوشت ساز آثار غیر قابل جبرانی را خواهد داشت.لذا از آنجا که طبق مصوبه ۵۴۰ و ۵۱۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری انجمن‌‎ها، تشکل‌ها و جمعیت های زنان در سایر کشور ها به دفاع از زنان در سایر کشورها به دفاع از زنان مظلوم و کودکان محروم اقدام کند و با تلاش و به دست گرفتن ابتکار عمل به تحکیم صلح عادلانه‌ی جهانی و حمایت از مظلومین به‌ویژه مصومیت زنان، کودکان و خانواده در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری­‌های جهان حضوری مؤثر داشته باشند و از سازمان‌های حقوق بشری، انجمن‌­ها، مجامع فعال، انسان‌های آزاده و مدافع حقوق زنان، کودکان و خانواده برای همکاری و تشکیل انجمن‌ها و گروه‌های فعال در جهت دفاع از حقوق زنان و کودکان محروم و مقابله با شرارت‌های بین‌المللی و نسل‌کشی‌ها دعوت کند.

لذا شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت به همه‌ی آزادگان جهان از مردم مسلمان، غیور و مقاوم تهران از همه‌ی آزادگان جهان دعوت می‌کند که بی‌تابی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین طبق فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی با قلم، قدم، بیان و امکانات خود و اعلام همکاری با دولت انقلابی و مردمی جمهوری اسلامی ایران که دنیا را دعوت به جنبش جهانی تعهد به خانواده کرده و خود محور اصلی و پرچمدار دفاع از خانواده و زنان است از برنامه‌ها و طرح‌های ابتکاری خود بهره‌مند سازند تا همه با هم در دفاع از خانواده و جنبش تعهد به خانواده و حمایت از زنان و کودکان فلسطین هماهنگ حرکت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *