آغاز دوباره لیگ والیبال؛ از کوچ ستاره‌های پیکان تا شروع عطایی با تیم جدید

آغاز دوباره لیگ والیبال؛ از کوچ ستاره‌های پیکان تا شروع عطایی با تیم جدید

لیگ برتر والیبال مردان از فردا آغاز می‌شود و ۱۴ تیم حاضر به رقابت با هم می‌پردازند.

به گزارش سادس، سی‌وهفتمین دوره لیگ برتر والیبال از یکشنبه، ‌ ۳۰ مهر با حضور ۱۴ تیم آغاز می‌شود تا تیم‌ها بار دیگر برای کسب جام قهرمانی با هم رقابت کنند و پای هواداران این رشته به سالن‌های والیبال باز شود.

هفته نخست این رقابت‌ها در شهرهای اردکان، سرچشمه، سیرجان، گرگان، اصفهان و تهران برگزار می‌شود و این شهرها میزبان هفت دیدار هفته اول هستند. البته در تهران دو دیدار برگزار می‌شود و سایپا و پیکان از رقبای خود میزبانی می‌کنند.  

شهداب یزد که مدافع عنوان قهرمانی است در تهران به مصاف سایپا می‌رود. این تیم با حفظ ترکیب اصلی خود و چندبازیکن دیگر به دنبال هتریک قهرمانی است. نماینده یزد در فصل نقل و انتقالات رادوسلاو پاراپانوو پشت خط زن تیم ملی بلغارستان و محمدرضا حضرت‌پور، لیبروی تیم ملی ایران را جذب کرد تا تیم خود را تقویت کند. از طرفی میثم صالحی و محمد ولی‌زاده دو ملی‌پوش دیگر خود را هم حفظ کرد.

لبنیات هزار آمل که فصل گذشته نایب قهرمان شد، ‌امتیاز خود را به تیم طبیعت واگذار کرد و قید تیمداری در لیگ برتر را زد. انوشیروان دادگر مدیرعامل تیم آمل هنگامی که واگذاری امتیاز قطعی شد، در مورد دلایل انصراف از تیمداری در لیگ برتر به سادس گفت: “برنامه‌مان تقویت تیم بود تا جایگاه خود را حفظ کنیم و برای قهرمانی بجنگیم اما اوضاع طبق برنامه پیش نرفت؛ آقای عطایی از تیم جدا شد و قیمت بازیکنان هم بالا رفت. “

حالا باید دید که آیا طبیعت می‌تواند جای پای تیم لبنیات هراز بگذارد و مدعی قهرمانی باشد یا نه.

فولاد سیرجان ایرانیان که سال گذشته با سعید رضایی در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت، امسال با بهروز عطایی سرمربی سابق تیم ملی قرارداد بست. از طرفی محمد موسوی و محمدطاهر وادی را جذب کرد تا خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح کند. این تیم در هفته نخست میزبان  هورسان رامسر است.  

پیکان تهران که فصل قبل سوم شد، امسال تغییرات زیادی داشته و با ترکیب جدیدی کار را آغاز می‌کند. ترکیب اصلی این تیم به طور کامل تغییر کرده و  محمدطاهر وادی، ‌ پوریا فیاضی، ‌ محمدرضا حضرت‌پور، ‌ آرمین افشین‌فر، محمد فلاح، حمزه زرینی و رافاو فارینا لهستانی از این تیم جدا شده‌اند. این تیم در نخستین دیدار خود در سالن فدراسیون والیبال میزبان چادرملو اردکان است.  

برنامه هفته اول این مسابقات به شرح زیر است:

سایپا تهران – شهداب یزد

تهران، سالن فدراسیون، ساعت ۱۵

حسین پورکاشیان (نماینده سازمان لیگ)، محمد شاهمیری (ناظر فنی و داوری)، مرتضی اکرمی (داور اول) و مجتبی بیداریان (داور دوم)

ایفاسرام اردکان – شهرداری گنبد کاووس

اردکان، سالن آیت‌اله خاتمی، ساعت ۱۶

محمدحسین شفقی (نماینده سازمان لیگ)، بهروز جعفری (ناظر فنی و داوری)، امید فولادی‌وندا (داور اول) و محمدرضا عزیزیان (داور دوم)

مس رفسنجان – طبیعت

رفسنجان، سالن ۹ دی، ساعت ۱۶

خلیل یگانه‌مجد (نماینده سازمان لیگ)، محمد ابراهیم‌زاده (ناظرفنی و داوری)، مسعود ذوقی (داور دوم) و سید محمدمهدی موسوی (داور دوم)

فولاد سیرجان ایرانیان – هورسان رامسر

سیرجان، سالن گهر روش، ساعت ۱۶

شهباز صدری (نماینده سازمان لیگ)، نادر انصاری (ناظر فنی و داوری)، کیوان عابدزاده (داور اول) و سعید واعظی (داور دوم)

پاس گرگان – نیان الکترونیک خراسان

گرگان، سالن امام خمینی (ره)، ساعت ۱۶

حمید حق‌بین (نماینده سازمان لیگ)، علی یاوری (ناظر فنی و داوری)، محمدرضا درفش کاویان (داور اول) و حامد آقابراری (داور دوم)

گیتی‌پسند اصفهان – شهرداری ارومیه

اصفهان، سالن مخابرات، ساعت ۱۶

محمدحسن خوشدل (نماینده سازمان لیگ)، علی‌اصغر حاجی کاظمی (ناظر فنی و داوری)، وحید پورکاشیان (داور اول) و مهرداد شوشتری (داور دوم)

پیکان تهران – چادر ملو اردکان

تهران، سالن فدراسیون، ساعت ۱۸

مسعود یزدان‌پناه (نماینده سازمان لیگ)، اسماعیل صباغ (ناظر فنی و داوری)، مرتضی حسن علائی (داور اول) و جواد مرآتی (داور دوم)

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *