وزنه‌برداری ایران افت کرده است/حدود ۱۰ سال پیش تجهیزات استاندارد وارد کشور شد 

وزنه‌برداری ایران افت کرده است/حدود ۱۰ سال پیش تجهیزات استاندارد وارد کشور شد 

سادس/خوزستان سرمربی تیم وزنه‌برداری مناطق نفت‌خیز جنوب گفت که هدف اصلی این باشگاه با حضور در لیگ برتر کمک به وزنه برداری ایران است.

جواد نادری در گفت و گو با سادس، در ابتدا درباره آمادگی تیمش برای حضور در هفته اول لیگ برتر وزنه برداری ایران که در هفته نخست آبان ماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت تیم خوب است و تعدادی از ملی پوشان جوانان و بزرگسالان را جذب کرده ایم که می‌توان به سید ایوب موسوی و علی مکوندی اشاره کرد. امیدوارم با توجه به تیمی که بسته شده است نتیجه خوبی بگیریم و پیش‌بینی ما حضور در جمع سه تیم برتر است. 

وی با تاکید بر این که هدف اصلی باشگاه مناطق نفت خیز جنوب کمک به وزنه برداری ایران است، ادامه داد: در این سال ها نگاه این بوده که به پیشرفت وزنه برداران ایران کمک کنیم. ما واقعا یک باشگاه هستیم و از نظر سخت افزاری و سالن شرایط مان به صورتی است که می توانیم اردوهای طولانی مدت برگزار کنیم. به همین دلیل وزنه بردارانی که با باشگاه مناطق نفت خیز قرارداد می بندند می‌توانند پیشرفت کنند و در قالب تیم های ملی قرار بگیرند. سال گذشته نیز پنج وزنه‌بردار که همراه با تیم ملی جوانان در آسیا شرکت کردند و مدال هم گرفتند، عضو باشگاه مناطق نفت خیز جنوب بودند.

سرمربی تیم وزنه‌برداری مناطق نفت‌خیز جنوب در ادامه، گفت: به جز دو سه تیم لیگ برتری که می توانند به تغییر نسل در تیم ملی بزرگسالان کمک کنند، به نظر سایر تیم ها چنین شرایطی را ندارند. آیت شریفی سه سال پیش در اردوهای باشگاه مناطق نفت خیز جنوب ماند و تمرین کرد و به تیم ملی جوانان راه پیدا کرد و در ادامه نیز به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد. اما متاسفانه اکنون تیم ها از نظر مالی در مضیقه هستند، هرچند همگی در حال رقم زدن شرایطی هستند که به وزنه برداران کمک کنند. 

وی افزود: به هر حال اگر همین لیگ برتر نباشد شاید خیلی از وزنه‌برداران این رشته را کنار بگذارند. هزینه های ماهانه یک وزنه بردار برای این که در شرایط بدنی و تمرینی مناسب قرار داشته باشد، بالاست. دستمزدها در لیگ برتر وزنه برداری بالا نیست اما کمک دهنده است ولی متاسفانه در وزنه برداری آن قدر سرمایه‌گذاری نمی‌کنند که بگوییم مانند رشته‌های دیگر دست ورزشکاران ما برای انتخاب تیم ها باز باشد.

نادری عنوان کرد: در هر صورت لیگ برتر وزنه‌برداری در این سال ها توانسته استعدادهایی را به تیم ملی معرفی کند، ضمن این که چند باشگاه نیز از نظر مالی در شرایطی هستند که می توانند برای وزنه برداران انگیزه ایجاد کنند. اما در حالت کلی وزنه برداری ایران افت کرده است که می‌تواند به خاطر شرایط سخت افزاری، امکاناتی و سالن‌های ورزشی باشد. فکر می‌کنم حدود ۱۰ سال پیش تجهیزات وزنه برداری استاندارد وارد ایران شد. 

وی درباره تصمیم اخیر فدراسیون مبنی بر دعوت از مربیان باشگاه‌های مختلف جهت حضور در اردوهای تیم ملی و دعوت از نوجوانان و جوانان به اردوهای تیم ملی بزرگسالان، گفت: اگر این مهم اجرایی شود، رویکرد خوبی است و می توانیم یک تیم پشتوانه برای تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم. اکنون استعدادهایی را داریم که اگر در کنار وزنه برداران تیم ملی تمرین کنند، مطمئنا رکوردهایشان افزایش پیدا می کند. حضور مربیان در اردوهای تیم ملی نیز ایجاد انگیزه می کند و مربیان در تمام استان ها فعال تر خواهند شد. در هر صورت این تصمیم فدراسیون قدم رو به جلو است و امیدوارم نتیجه بدهد. ضمن این که نباید فراموش کنیم نتیجه گیری در وزنه برداری نیازمند زمان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *