علت ناراحتی نازنین ملایی در هانگژو

علت ناراحتی نازنین ملایی در هانگژو

ملی‌پوش رویینگ ایران گفت: در رویینگ دونفره سبک وزن بهترین عملکرد خود را داشتیم اما از اینکه کار ما زیر سوال برده شد، ناراحت شدم.

نازنین ملایی در گفت‌وگو با سادس درباره‌ی بازی های آسیایی هانگژو که برایش با یک مدال نقره رویینگ چهار نفره و مقام چهارمی رویینگ دونفره سبک وزن همراه بود، بیان کرد: ما می‌دانستیم که در دو نفره سبک وزن رقابت سنگینی را خواهیم داشت. بازی‌های آسیایی که یک سال به تعویق افتاد، باعث شد تقریبا نزدیک به مسابقات انتخابی المپیک باشد و رویینگ دونفره سبک وزن زنان هم المپیکی است. از این رو می‌دانستیم که کشورها با آمادگی کامل در این ماده شرکت می‌کنند. در سال‌های گذشته تنها تیم چین در کاپ‌های جهانی شرکت می‌کرد اما در این دوره که رقابت رویینگ سبک وزن دونفره زنان را بررسی کردیم، کشورهای قزاقستان، ازبکستان، چین تایپه هنگ‌کنگ و ژاپن هم در کاپ ۱ و ۲ جهانی حضور داشتند اما در قایق‌های دیگر اینطور نبود. این نشان می‌داد که کشورها تمرکز زیادی روی این ماده گذاشته‌اند. تمام ذهنیت ما این بود که با مدال برمی‌گردیم و اصلا فکرش را نمی‌کردیم با اختلاف ۲۶ صدم ثانیه مدال را از دست بدهیم.

علت ناراحتی نازنین ملایی در هانگژو

لحظه به لحظه مسابقه رویینگ دونفره رقابت کردیم

او ادامه داد: همیشه شرایط این طور که فکر می‌کنیم، پیش نمی‌رود. با این حال مسابقه خیلی خوبی بود لحظه به لحظه آن را فشار آوردیم و حتی عملکرد ما در ۵۰۰ متر آخر یک ثانیه بهتر بود. تا انتهای خط نیز رقابت سنگینی داشتیم. قایق‌های دوم تا پنجم مماس با هم خط را رد کردند حتی خود ما زمانی که از خط پایان عبور کردیم، نمی‌دانستیم چندم شدیم. فکر می‌کردیم سوم شدیم اما بعد از چند دقیقه از طریق دستگاه فوتوفینیش مشخص شد که ما سوم نشده‌ایم. شرایط سختی بود اما در رویینگ چهار نفره به مدال نقره رسیدم.

قایق اندونزی را ندیدیم

ملایی با اشاره به رقابت رویینگ دونفره سبک وزن زنان گفت: بیشتر هدف من روی قایق دو نفره است چون سهمیه المپیک دارد.  قایق اندونزی در سمت راست و لاین آخر بود و  آن را ندیدیم. ژاپن را که جلوی اندونزی بود دیدیم و آن را گرفتیم اما اندونزی را ندیدیم. ۲۶ صدم ثانیه یعنی نصف پارو و اگر ما اندونزی را دیده بودیم یا صدای مربیان را شنیده بودیم که اندونزی دارد می‌آید، قطعا اندونزی را هم گرفته بودیم. به هر حال مسابقه است و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. مهم این است که ورزشکار بهترین عملکرد خودش را انجام داده باشد و ما این کار را انجام دادیم. رکورد زمانی ثبت شده هم این را نشان می‌دهد.

 فشار روانی و حاشیه‌ها را کنترل کردم

ملی‌پوش ایران  در پاسخ به این پرسش که اولین قایقی بودند که در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو رقابت کردند و خیلی‌ها منتظر بودند که این قایق، اولین مدال کاروان ایران را بگیرد، این مسئله تا چه اندازه فشار روانی روی او ایجاد کرد؟ گفت: درواقع انتظاری که داشتند به جا بود. اما اینکه بگویم فشار روانی برای من ایجاد کرد اینطور نبود چون من ورزشکار تازه کار نیستم که تحت تاثیر این فشارهای روانی قرار بگیرم و عملکردم را تحت تاثیر قرارداد. فشارهای روانی و حاشیه‌های زیادی را در تیم داشتیم که آنها بیشتر می‌توانست تاثیر بگذارد با این حال من آنها را هم کنترل کردم.

علت ناراحتی نازنین ملایی در هانگژو

او افزود: از طرفی ما دو نفر در قایق بودیم و هم تیمی من ورزشکار جوانی است. من خیلی از این بابت ناراحت شدم که در نهایت من مدال گرفتم اما این اتفاق برای او رخ نداد. او ورزشکار جوانی است و خیلی راه دارد و اولین تجربه بازی های آسیایی او بود. قطعا هر چقدر هم بخواهم تجربیاتم را در اختیارش بگذارم باز هم باید برخی تجربه‌ها را خودش به دست بیاورد. من بعد از چندین سال و پشت سر گذاشتن مسابقات بزرگ و زیادی توانستم استرسم را کنترل کنم. برای نمونه در بازی های آسیایی جاکارتا تحت تاثیر استرس و مسئولیتی که بر عهده‌ام بود قرار گرفتم و پارو از دستم در رفت و جا ماندم و مدالم در نهایت به مدال نقره تبدیل شد. بنابراین هم قایقی من نیز باید برخی مسائل را خودش تجربه کند. وقتی در قایق دونفره هستیم مسئولیت‌ها تقسیم می شود با این حال ما توانستیم عملکرد خیلی خوبی از خود به جا بگذاریم. ما خیلی خوب بودیم از دونفره راضی بودم و تنها این برایم ناراحت کننده بود که هم‌ تیمی من نتوانست با مدال برگردد.

اگر اشتباه کرده بودم می‌پذیرفتم اما بهترین عمکرد را داشتیم

ملایی در پاسخ به این پرسش که بعد از گرفتن مدال نقره رویینگ چهار نفره خوشحالی همیشگی خود را نداشت و علتش به مدال نگرفتن هم تیمی‌اش در قایق دونفره برمی‌گردد؟ تصریح کرد: هم برای این مسئله بود و هم بعد از اتمام مسابقه ما، مصاحبه هایی را شنیدم مبنی براینکه مسابقه از دست ما در رفت و مسابقه را مدیریت نکردیم. به نظرم این مصاحبه جایز و درست نبود. من ورزشکاری هستم که اگر جایی مقصر باشم به صراحت عنوان می‌کنم. برای نمونه همیشه گفته‌ام در بازی‌های آسیایی جاکارتا مقصر خودم بودم که مدال طلا نگرفتم و یا اینکه نتوانستم به المپیک ریو بروم مقصر خودم هستم که تستم را خراب کردم. اشتباهم را می‌پذیرم.

او ادامه داد: وقتی دقیقا تمام کاری را انجام دادیم که به ما گفته شده بود و بهترین عملکرد را داشتیم و حتی در ۵۰۰ متر پایانی قوی‌تر از قبل ظاهر شدیم، اینکه ماجرا به گونه دیگر بیان شود، خوب نیست. چون مسئولان و مردم که جزئیات و رکوردهای زمانی را بررسی نمی‌کنند. انها فقط حرف‌ها را می‌شنوند و فکر می‌کنند واقعیت این است. ناراحتی من برای این بود که چرا وقتی کار ما ورزشکاران درست بود، زیر سوال برده می‌شود.

علت ناراحتی نازنین ملایی در هانگژو

سهمیه المپیک پاریس در راه است

ملایی در پاسخ به این پرسش که اتفاقات بازی های آسیایی هانگژورا فراموش کرده تا خودش را برای انتخابی المپیک آماده کند؟ تاکید کرد: قطعا. از همان روز که مسابقه رویینگ سبک وزن دو نفره تمام شد، همه چیز را به فراموشی سپردم و انگیزه‌ام را برای انتخابی المپیک حفظ کردم. سهمیه المپیک پاریس در راه است.

او در مور اینکه در کدام قایق به دنبال سهمیه المپیک است؟ گفت: من الان در قایق دونفره سبک وزن تمرین می‌کنم اما تا لحظه آخر هیچ چیز معلوم نیست. باید رکورد زمانی ثبت کنیم و باید از این رکوردها راضی باشیم نه اینکه اگر در تست گیری‌ها اول شدیم این برای ما راضی کننده باشد. اگر رکوردی را ثبت کنیم که می‌دانیم در انتخابی المپیک می‌توانیم سهمیه بگیریم، می‌توانیم برای آن قایق تلاش کنیم. از الان هیچ‌چیزی تعیین شده نیست.

پاسخ به تاثیر اردوی روسیه روی آمادگی ورزشکاران

ملایی در پاسخ به این پرسش که اردوی روسیه چقدر به آمادگی‌اش کمک کرد؟ گفت: از این لحاظ که بتوانیم در مسافت تمرین کنیم خیلی خوب بود اما در کنار آن حواشی پیش آمد. به هر حال هر چه تعداد نفرات تیم بیشتر شود، حاشیه‌ها هم بیشتر خواهد شد. از این لحاظ تاثیرات منفی را روی ذهن و عملکرد ورزشکار می‌گذاشت. اگر ۱۰ درجه مسافت به ما کمک کرد، ۱۰ درجه حاشیه‌ها، آن کمک را از ما گرفت و در حد وسط بودیم.

علت ناراحتی نازنین ملایی در هانگژو

او در مورد امکان حل چالش‌ها بیان کرد: نمی‌دانم امکانپذیر است یا نه، قبلا شرایط متفاوت بود، هر کسی تمرکزش را روی کار خودش گذاشته بود و همیشه رکوردها خوب بود. امیدوارم همین اتفاق رخ دهد و واقعا روی کار و عملکرد تمرکز کنیم و درگیر حواشی نشویم چون حواشی سطح عملکرد ورزشکار را پایین می‌آورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *