کشف عقاب زنده از منزل دو تبعه خارجی قاچاقچی پرندگان شکاری در دامغان

سادس/سمنان فرمانده انتظامی شهرستان دامغان از کشف یک عقاب زنده از منزل دو تبعه خارجی که به قاچاق پرندگان شکاری به خارج از کشور می‌پرداختند خبر داد و گفت: دو نفر عامل زنده‌گیری پرندگان شکاری با تلاش ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ غلامحسین عرب ۲۴ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ آزادی دامغان با اشرافیت اطلاعاتی و بهره مندی از منابع و مخبرین و همچنین همکاری با پلیس فتا و رصد فضای مجازی از نگهداری غیرمجاز یک عقاب در یک منزل مسکونی در این شهرستان با خبر شدند.

وی افزود: در ادامه ماموران پلیس با اقدامات فنی و تخصصی پلیسی، منزل مسکونی مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی قضایی در بازدید از این محل یک عقاب که به صورت غیرمجاز نگهداری می شد را کشف کردند.

 سرهنگ عرب با اشاره به تحویل این عقاب به اداره محیط زیست شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: عاملان نگهداری این عقاب که دو تبعه کشور همسایه بودند، با صید پرندگان شکاری اقدام به قاچاق آن به خارج از کشور می‌کردند به همین علت پس از تشکیل پرونده برای متهمان، هردو نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: طبق قانون زنده گیری، خرید و فروش و نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری جرم است و پلیس با سودجویانی که قصد لطمه زدن به گونه های نایاب جانوری استان و به خصوص این شهرستان را داشته باشند بدون مماشات برخورد خواهد کرد.
سرهنگ حسن رستمیان از کشف یازده هزار و ۶۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق از نوع طاق توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان در بازه زمانی سه ماهه دوم سال جاری خبر داد.

سرهنگ داود آقازاده فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار نیز از دستگیری سارق احشام توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام و ایجاد احساس ناامنی در بین دامداران، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در قرارگاه ویژه سرقت شهرستان مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با اقدامات فنی و هوشمندانه و بررسی همه جانبه شواهد و قرائن، ماموران پلیس موفق به شناسایی هویت سارق و محـل اختفای وی در شهرستان پاکدشت استان تهران شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری سارق در یک عملیات ضربتی بیان کرد: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما در مواجه با شواهد مدارک پلیس پاره ای جز اعتراف نداشتند و به ۷ فقره سرقت احشام اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار با بیان اینکه  متهم انگیزه خود از این سرقتها را اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و نداشتن پول برای تهیه مواد مخدر عنوان کرد، افزود: ارزش سرقت های صورت گرفته توسط این سارق سه میلیارد و پانصد میلیون ریال برآورد شده است، که متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *