کمک ۸۲ میلیاردی مردم ایران به افغانستان و مردم فلسطین/ اعلام روش‌های کمک نقدی

رئیس سازمان داوطلبان از جمع‌آوری ۸۲ میلیارد ریال از سوی مردم ایران برای کمک به به زلزله‌زدگان افغانستان و مردم مظلوم فلسطین خبرداد.

وحید سلیمی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به وقوع زلزله‌های مخرب در ولایت هرات افغانستان و نیز درگیری‌ها و منازعات مسلحانه در فلسطین، گفت: جمعیت هلال احمر در راستای وظایف بشردوستانه خود در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی و نیز کمک به آوارگان جنگ‌ها به ویژه زنان و کودکان بی‌گناه، اقدام به اعلام دو پویش بشردوستی و آفتاب‌مهربانی کرد. این دو پویش با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوع دوست کشورمان برای دو کشور فلسطین و افغانستان و از طریق اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر نزد بانک‌های مرکزی و ملی اجرا شده است.

وی درباره میزان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده از سوی مردم کشورمان نیز گفت: از ابتدای اعلام رسمی دو پویش در تاریخ ۱۷ مهرماه تا روز شنبه ۲۲ مهرماه در مجموع ۸۲ میلیارد ریال از سوی مردم کشورمان به شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر واریز شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره تفکیک مبلغ واریزی برای افغانستان و فلسظین نیز تصریح کرد: از مجموع مبالغ واریزی، ۵۶ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال مربوط به پویش بشردوستی و کمک به مردم مظلوم فلسطین و ۲۶ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال مربوط به پویش آفتاب مهربانی و کمک به زلزله‌زدگان افغانستان بوده است.

سلیمی همچنین از ارسال محموله کمک‌های موادغذایی ایران به افغانستان به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: این محموله از طریق جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی به دست ساکنان مناطق حادثه‌دیده افغانستان رسیده است.

وی در پایان ارزش مجموع کمک های نقدی و غیرنقدی ایران به افغانستان و فلسطین تا این مرحله را ۱۸۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:‌ هر یک از مبالغ با توجه به نیت مردم در همان موضوع هزینه خواهد شد و گزارش آن به اطلاع مردم عزیز و خیران خواهد رسید.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمع‌آوری مشارکت های مردمی و خیرین در قالب پویش‌های یاد شده همچنان ادامه دارد و هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود برای مردم افغانستان را به شماره حساب۹۹۹۹۹ و  شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹  نزد بانک ملی واریز کنند. همچنین برای کمک نقدی به مردم فلسطین هم شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶  نزد بانک مرکزی یا از طریق شماره گیری کدهای دستوری #۳*۱۱۲* و #۵*۱۱۲* در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *