دریافت پیشنهاد از شهریار، پرند، ملارد و پردیس برای ورزشگاه جدید تهران

دریافت پیشنهاد از شهریار، پرند، ملارد و پردیس برای ورزشگاه جدید تهران

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره ساخت ورزشگاه جدید در استان تهران که رئیس جمهور دستور داد، خاطرنشان کرد: اولین موضوع بحث جانمایی بود که پیشنهاداتی از شهریار ، ملارد، پرند، پردیس و… در جنوب تهران رسید و به وزارت ورزش منتقل شد.

به گزارش سادس،‌ علی جوادی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی در محل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: طی ۱۸ ماهی که مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان را برعهده گرفتم، برنامه‌های زیادی با تغییر رویکرد در حوزه ورزش اجرا و افتخارات زیادی با همکاری و هماهنگی معاونین اداره کل و شهرستان‌های استان ایجاد کردیم.

وی افزود: در حوزه ورزش ارتباط خوبی با آموزش و پرورش فراهم شده و با تعاملاتی که ایجاد کردیم، از بسیاری از مربیان که جزو بدنه معلمان و مربیان تربیت بدنی هستند، در حوزه استعدادیابی استفاده شد.

ورزش همگانی را در تهران ۴۰ درصد افزایش می‌دهیم

جوادی ادامه داد: در بخش ورزش همگانی براساس آخرین ارزیابی که در این حوزه داشتیم حدود  ۷ درصد ورزش همگانی در استان تهران افزایش پیدا کرده که البته به این آمار راضی نیستیم و طی ۴ تا ۵ سال آینده ضمن حفظ این آمار سعی داریم این آمار را تا ۴۰ درصد افزایش دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران خاطرنشان کرد: نسبت به چند سال گذشته تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی افزایش پیدا کرده و امسال ۷۴ نفر در بازی‌های آسیایی و ۴۰ نفر از ورزشکاران استان تهران در بازی‌های پاراآسیایی شرکت می‌کنند. همچنین باشگاه های فعال در لیگ‌های کشور در شیب مثبت رشد قرار دارد.

جوادی گفت: از باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، هوادار و پیکان مکاتباتی داشتیم و درخواست کردیم که در سایر رشته‌ها نیز تیمداری و حمایت لازم را داشته باشند و توجه جدی به پیشکسوتان‌ کنند. بعد از تامین اعتبار حتما در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود این باشگاه‌ها از ورزش قهرمانی بانوان نیز حمایت خواهند کرد. در بخش ورزش حرفه‌ای نیز سعی داریم از حمایت بخش‌های خصوصی و بنگاه‌های صنعتی نیر در استان تهران بهره‌مند خواهیم شد، وگرنه جریان ورزش حرفه‌ای در تهران ناقص و ابتر می‌ماند.

وی همچنین از رایگان شدن کلیه اماکن ورزشی استان تهران در روز ۲۶ مهر به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد و افزود: در هفته تربیت بدنی برنامه‌های متنوعی در سطح استان تهران و شهرستان مربوط به آین استان خواهیم داشت که یکی از برنامه های پیش بینی شده رایگان شدن کلیه اماکن ورزشی در ۲۶ مهر روز تربیت بدنی خواهد بود. همچنین افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی و برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه همگانی و قهرمانی در سطح استان تهران از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته تربیت بدنی است.

ورزشگاه تختی به کمک آزادی می‌آید

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه ورزشگاه‌های تختی و شهر قدس با وجود وعده و وعیدهای چندین ساله بالاخره چه زمانی به لیگ برتر برمی‌گردند؟ گفت: در مورد ورزشگاه تختی پیش از این هم اعلام کرده بودیم، این ورزشگاه در نیم فصل دوم برای کمک به استادیوم آزادی آماده خواهد شد تا شرکت توسعه و تجهیز هم برنامه بازسازی چمن ورزشگاه آزادی را در دستور کار قرار دهد. ورزشگاه تختی در سال‌های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته اما ما طبق برنامه جلو می‌رویم. اشکالاتی هم وجود دارد که در حال رفع آن هستیم. منابع مالی برای این ورزشگاه تامین شده و پیمانکار هم شناسایی شده است. ایرادهای زیادی از جمله مشکل نور وجود داشت که همگی به روز شدند. تابلوهای برق ورزشگاه تغییر کردند، سیستم صوتی را عوض کردیم که تمام این کارها در مدت زمان ۱۸ ماه مسئولیت من در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران صورت گرفته است.

کاشت چمن ورزشگاه شهر قدس رو به پایان است

جوادی همچنین به بازسازی ورزشگاه شهر قدس اشاره کرد و گفت: من با فرماندار  و شهرداری شهر قدس مذاکراتی داشتم، خبر خوب اینکه برای این ورزشگاه هم اعتبار خوب در نظر گرفته شده است. در حال حاضر فرایند کاشت چمن این ورزشگاه رو به پایان است و این ورزشگاه هم به زودی به مدار لیگ برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته تربیت بدنی چهار محور تدارک دیده شده است که شامل افتتاح پروژه‌های عمرانی و توجه به ورزش همگانی و … می‌شود. از مردم دعوت می‌کنم در برنامه روز پنج‌شنبه ۲۷ مهر ماه در مقابل ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره عدم تیم‌داری در حوزه ورزش جانبازان و معلولین در استان تهران از جمله رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر گفت: احیای یک رشته در تهران که در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته و از تهران خارج شده، زمان و فرآیند زیاد نیاز دارد. البته ما مطالبه احیای تیم فوتسال شهید منصوری قرچک را در همان ابتدا کردیم اما درخصوص والیبال نشسته شاهد بودیم که به ورزشکاران این حوزه کمتر توجه می‌شد. حضور روز گذشته استاندار در فدراسیون جانبازان و توان‌یابان بیانگر اهمیت دادن به این حوزه است. امیدواریم امتیاز تیمی را خریداری کنیم و تیم داری در والیبال نشسته را احیا کنیم. سه، چهار نفر از ملی‌پوشان از تهران هستند و این نشان دهنده آن است که این رشته زنده است اما باید تیم‌هایی را در این رشته فعال کنیم.

جوادی همچنین درباره ضعف استان تهران در کشتی آزاد و حضور کم تعداد در تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی افزود: کشتی روح ورزش کشور در المپیک و بازی‌های آسیایی است و در همین دوره اخیر در هانگژو دیدیم که اگر کشتی به داد کاروان نمی‌رسید، رتبه ایران دو رقمی می‌شد. ما شاهد این بودیم که در سال‌های گذشته کشتی تهران با افول مواجه شد و مربیان سازنده و بزرگی از کشتی تهران قهر کردند و هیچ وقت جریان وفاق شکل نگرفت، اما الان همه اهالی کشتی تهران یک‌دل شده‌اند تا کشتی پایتخت به روزهای اوج بازگردد. در المپیاد استعدادهای برتر، استان تهران قهرمان کشتی شد و نمایندگان پایتخت در چند وزن نمایندگان مازندران را شکست دادند. ما این جریان آینده‌سازی برای کشتی تهران را ایجاد کرده‌ایم. در حوزه زیرساخت‌ها نیز باید بگویم که سالن هفت تیر شرایط متفاوتی پیدا کرد و بازسازی شد که این با همکاری فدراسیون کشتی بود. همچنین در شهرستان‌ها نیز سالن‌هایی راه‌اندازی شد و در اختیار هیات کشتی قرار گرفت. اگر جریان تمرینی ادامه داشته باشد کشتی تهران روزهای اوج خود را خواهد داشت.

هنوز مکان ورزشگاه جدید تهران قطعی نشده است

وی درباره ساخت ورزشگاه جدید در استان تهران که رئیس جمهور دستور داد، خاطرنشان کرد: این موضوعی بود که کیومرث هاشمی از دوران سرپرستی‌اش به من ابلاغ کرد. اولین موضوع بحث جانمایی بود که پیشنهاداتی از شهریار ، ملارد، پرند، پردیس و… در جنوب تهران رسید و به وزارت ورزش منتقل شد. بررسی این موضوع فراتر از اداره کل بود و بر همین اساس یک کارگروه در نهاد ریاست جمهوری شکل گرفت تا بررسی شود. برآورد اولیه در همان بخش شهر آفتاب است که البته هنوز قطعی نشده و سایر پیشنهادات همچنان در حال بررسی هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران درخصوص تعیین و تکلیف هیات فوتبال استان تهران نیز گفت: نقدهای زیادی به این هیات وارد شد که سعی کردم آنهایی که درست هستند را بررسی کنم. چندین جلسه کارشناسی در بخش‌های مختلف با رئیس وقت هیات برگزار شد. وقتی مشاهده کردیم که این موارد مورد توجه قرار نگرفت موضوع را به هیأت رییسه فدراسیون ارجاع دادیم. شیرازی زمانی که دید نمی‌تواند استعفا کرد و براتی به عنوان سرپرست منصوب شد که شرایط بهتری را نسبت به قبل ایجاد کرد. در زمان برگزاری انتخابات نیز طهمورث حیدری معاون امور استان‌ها اعلام کرد که انتخابات تهران یکی از آرام‌ترین انتخابات در سال‌های گذشته بود. به نظرم رأی مجمع رأی فوتبالی و رأی به فوتبال بود. مزیت ماجدی نسبت به سایر نامزدهای ریاست، جامع‌تر بود و او می‌تواند به فوتبال تهران کمک بیشتری کند. البته باید مواردی همچون ساماندهی مدارس فوتبال ، رسیدگی به پیشکسوتان ، بحث استعدادیابی مورد توجه قرار بگیرد. خیلی زشت است که فیلمی از نیاز یکی از پیشکسوتان به موارد ابتدایی زندگی منتشر شود.
وی افزود: همچنین ما در تهران داور نداریم؛ همگی یا رفته‌اند یا بازنشسته شده‌اند یا در حال بازنشستگی هستند و فقط عرب براقی مانده است. یکی دیگر از مطالبات ما بحث ارزان سازی و مقامت در بحث خروج امتیاز تیم‌های تهرانی به خارج از پایتخت بود. فکر می‌کنم با حضور ماجدی این معضلات و مشکلات برطرف می‌شود.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران بااشاره به تاسیس یک ورزشگاه ویژه بانوان در استان تهران گفت: با توجه به اینکه نیمی از مدال آوران ما در بازی‌های آسیایی بانوان بودند متاسفانه در توزیع سرانه ورزشی ما نتوانستیم به اندازه ۵۰ درصد جمعیت بانوان استان تهران ظرفیت ورزشی در اختیار آنها قرار دهیم، در حالی که ظرفیت و توان آنها در بازی های آسیایب نشان داد بیشتر از مردان برای کسب مدال و سکو تلاش می‌کنند بنابراین باید نگاه ویژه به آنها داشته باشیم، همچنین در اولین دیداری که با کیومرث هاشمی داشتم تاکید بر این داشت که در بخش بانوان یک ورزشگاه ویژه داشته باشیم که در نتیجه با سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان تهران در این خصوص جلسه داشتیم که اگر شرایطش فراهم شود ورزشگاهی ویژه‌ای برای بانوان ایجاد کنیم.

جوادی  در پایان تصریح کرد: ریل‌گذاری برنامه‌ها در اداره کل ۵ ساله است و به طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که با تغییر نفرات و افراد دچار نقص و تغییر نشود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *