آمادگی بنیاد برکت برای همکاری با شورای عالی استان‌ها در زمینه اشتغالزایی

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به نقش مدیریت شهری در شهرها برای توسعه کسب و کارها، بر آمادگی بنیاد برکت برای همکاری با شورای عالی استان‌ها در زمینه اشتغالزایی شهرها و روستاهای کشور تاکید کرد.

به گزارش سادس، محمد ترکمانه در بیست و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، گفت: باید برای رزمندگان جبهه مقاومت آرزوی پیروزی کنیم و امیدواریم طوفان الاقصی به نسیم مسجد الاحرام ختم شود. مجموعه شوراها و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در ارتباط با مردم مشترک هستند و هر دو وظیفه مردمی سازی را بر عهده دارند و عمده فعالیت هر دو نهاد در مناطق محروم، روستاها و شهرهای محروم است.

وی افزود: در دو بخش توانمندسازی و اشتغالزایی و توسعه‌های زیربنایی و عمرانی در حال فعالیت هستیم. در حوزه اشتغالزایی، الگوهای متفاوتی را بررسی کردیم و به مدل‌هایی رسیدیم که چگونه کشور و مردم را توانمند کنیم.

وی ادامه داد: در بخش عمران نیز با محوریت مدارس کار را آغاز کردیم و مسائل عمرانی دیگر همچون جاده، مسجد و … را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: جریان سازی و الگوسازی اصلی‌ترین ماموریت بنیاد برکت است و وظیفه اصلی ما این است که به دور از بروکراسی‌های اداری الگوسازی کنیم. اکنون اطلس محرومیت کشور و نقشه ورود به مناطق را ترسیم کردیم و بر اساس مطالعات محور کار را مشخص کردیم که کدام مناطق چه نیازهایی را با اولویت بیشتری درخواست می‌کند.

وی ادامه داد: شبکه تسهیل گران و مجریان بنیاد برکت را از دل مردم مناطق تشکیل دادیم و ۱۰۰۰ جوان را انتخاب کردیم تا رهبران پیشرفت منطقه خود شوند. به آنها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی آموزش دادیم و خوشبختانه امروز یک شبکه ۱۰۰۰ نفره از تسهیل گران داریم که با دهیار و امام جماعت روستا در ارتباط هستند و کمیته اشتغال روستا و شهرستان‌ را تشکیل می‌دهند تا نیازها و مشکلات منطقه خود را احصا کنند.

ترکمانه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تصمیم گیری در بنیاد برکت مانند شوراها از دل مردم است، افزود: امروز هشت مدل الگوی اشتغالزایی را ارائه دادیم و معتقدیم آنچه که حائز اهمیت است تاثیرگذاری در اقتصاد کشور است. یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان بازار فروش است و بی‌تردید تولید باید منتهی به فروش شود. لذا آمادگی داریم در روستاها، شهرها و مراکز استان‌ها نمایشگاه‌های تولیدات کارآفرینان را برگزار کنیم و شورا و شهرداری می‌تواند در این زمینه همکاری داشته باشد.

وی افزود: این مسئله کمک می‌کند چرخ اقتصاد روستاها بچرخد و ما تلاش خواهیم کرد محصولات کارآفرین‌ها را به بازار برسانیم و زمینه فروش تولیدات آنها را فراهم کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد برکت می‌تواند زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و شوراها نیز می‌توانند با کمک شهرداری در همه حوزه‌ها همچون حوزه قانونگذاری و تسهیل‌گری کمک کنند تا بتوانیم ورود موثری به حوزه‌های مختلف داشته باشیم. ما آماده‌ایم این مسئله را با کمک شورای عالی استان‌ها به پیش ببریم.

وی تاکید کرد: مسئله دیگر برندسازی برای شهرهای کشور است. برای مثال ملایر شهر مبلمان کشور است و می‌توانیم با همکاری مدیریت شهری این برندسازی را انجام دهیم تا اقتصاد و هویت شهر شکل بگیرد و کسب و کارها توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *