نقش مهم بخش خصوصی در احیای خانه‌های تاریخی تهران

شهردار منطقه ۱۲ ضمن بیان اینکه خانه‌های تاریخی به عنوان هویت اصیل در قلب تهران شناخته می‌شوند، فعالیت بخش خصوصی برای احیای این خانه‌ها را ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش سادس انارکی محمدی – شهردار منطقه ۱۲ – در جلسه با احیاگران و حافظان خانه‌های تاریخی قلب تهران از رویکرد آنان با نگاه ملی و اقدام شایسته‌شان با حضور طلائی – مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی کشور، گلزاده – معاون دادستان و رئیس دادسرای منطقه ۱۲، حاجوی – معاون بافت و بناهای تاریخی شهر تهران – تقدیر کرد و گفت: در این منطقه ۳۰۰ خانه و اثر تاریخی در معرض تخریب است و این امکان که تمامی آن‌ها توسط بخش دولتی در برهه زمانی کوتاه احیا شود، وجود ندارد و حضور و فعالیت بخش خصوصی که فقط به فکر صرفه اقتصادی نبوده است و خود را به عنوان حافظان بناهای تاریخی معرفی می‌کنند، بسیار ارزشمند و اثرگذار است و بر خودمان تکلیف می‌دانیم از آنان قدردانی کنیم.

وی در ادامه از همکاری و همراهی معاون دادستان و رئیس دادسرای منطقه ۱۲ که نگاه حمایتی به سرمایه گذاران حفظ و احیای خانه های تاریخی دارد تشکر کرد و گفتشه: این علاوه بر تکلیف، وظیفه ما را دو چندان می کند تا با هماهنگی میراث فرهنگی نسبت به سرمایه گذاران، علاقه‌مندان و احیاگران بافت تاریخی تسهیلات ویژه ای اختصاص دهیم تا هویت محلی که سرمایه های اجتماعی و تاریخی مان است، حفظ شود.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی کشور گفت: این رویکرد شهرداری منطقه ۱۲ برای قدردانی از احیاگران بناهای تاریخی می تواند الگویی مناسب برای تمام استان‌های کشور باشد تا با برگزاری دورهمی هایی با حضور سرمایه گذاران و علاقه‌مندان احیا کننده بناهای تاریخی و ارائه تسهیلات از آنان – که در جهت حفظ آثار ملی اقدامات فاخری را رقم می‌زنند – حمایت کنند.

حاجوی – مدیر بافت تاریخی شهر تهران – از آمادگی کامل جهت تسهیلگری و پیگیری درخواست علاقه‌مندان به‌صورت ویژه برای احیا و حفظ بناهای تاریخی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: به دنبال تصویب یک قانون و دستورالعمل هستیم تا صدور مجوز برای مرمت آثار ملی با شرایط ویژه ای رقم بخورد و به دور از پروسه طولانی فعلی باشد. به زودی با پیگیری صورت گرفته و نظر مساعد مسئولین امر ، این کار لازم الاجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ در پایان مراسم محمدی انارکی ضمن اهدای تندیس ویژه و تقدیرنامه به فعالان، احیاکنندگان و حافظان بافت های تاریخی قلب تهران از طرح سلسله نشست های تخصصی این عرصه رونمائی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *